Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd - Gå från allroundbräda till en mjukare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="riccweee" data-source="post: 863847" data-attributes="member: 119643"><p>njaaa, alltså, straightlinea kanske e lugnt, men om du vil speed checka, eller komma in lugnt och skönt kan det vara gött med en lite stabilare bräda för att inte freaka ut så fort man e över läppen på kickern, enligt mig iaf. min dallrigaste av brädor e en mardröm att hoppa med just pga att jag inte känner att jag har kontroll på brädan, speciellt i transition.</p><p></p><p></p><p>skulle nog vilja säga att en mjuk bräda tenderar att över flexa och det blir lätt "wash out" om man har bara lite för mycket bakvikt när du landar, eller om du landar på lite för plan landning händer det lätt också, </p><p></p><p>:D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="riccweee, post: 863847, member: 119643"] njaaa, alltså, straightlinea kanske e lugnt, men om du vil speed checka, eller komma in lugnt och skönt kan det vara gött med en lite stabilare bräda för att inte freaka ut så fort man e över läppen på kickern, enligt mig iaf. min dallrigaste av brädor e en mardröm att hoppa med just pga att jag inte känner att jag har kontroll på brädan, speciellt i transition. skulle nog vilja säga att en mjuk bräda tenderar att över flexa och det blir lätt "wash out" om man har bara lite för mycket bakvikt när du landar, eller om du landar på lite för plan landning händer det lätt också, :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd - Gå från allroundbräda till en mjukare
Tillbaka
Topp