Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd - Gå från allroundbräda till en mjukare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AxelB" data-source="post: 866119" data-attributes="member: 96893"><p>hallå</p><p></p><p>Har kört på fun kinken i en säsong nu ungefär och som du beskriver det verkar det som en ett bra val.</p><p>Är väll runt 177 och kanske 70 kilo och kör på 153 an. Tycker funkinken fungerar förvånansvärd bra att carva och glida i pisten med. Det enda problemet är väll att kvaliteten inte har vart den bästa, Har haft 2 bataleon (fick andra på garantin) och båda har kärnan vi bindningarna mosats. Men jag har dock beställt nummer 3, de ska ha bytt ut trät underbindningen så det ska nog hålla nu. </p><p></p><p>sen tycker jag du ska försöka lista ut om du vill ha en rocker eller inte, verkar va lite love it eller hate it. Själv tycker jag alla former av rocker som jag har provat är skit i allt annat ön puder. I pisten förstör det cravingen helt, en mjuk blir fladdrig och en hårt känns som den är förböjd och programmerad för en sväng. I parken så sabbar det poppen, sämre och reagerar senare, och landningsstabiliteten blir kass. Sen finns det säker fler som tycker jag är pantad och älskar rocker, försök komma på vilket läger du tillhör. </p><p></p><p>Jag gillar då bataleons tbt mycket mer då får man en del av fördelarna från en rocker utan de stora nackdelarna, det enda som jag ser det är att dom kan va lite svårare att hålla rakt i en landning om man skulle över/underrotera lite och att transporter som lutar lite åt sidan blir en bitch. Man har den tendens att glida åt sidan eftersom kanterna är lyfta och man får vinkla den lite mer för att få grepp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AxelB, post: 866119, member: 96893"] hallå Har kört på fun kinken i en säsong nu ungefär och som du beskriver det verkar det som en ett bra val. Är väll runt 177 och kanske 70 kilo och kör på 153 an. Tycker funkinken fungerar förvånansvärd bra att carva och glida i pisten med. Det enda problemet är väll att kvaliteten inte har vart den bästa, Har haft 2 bataleon (fick andra på garantin) och båda har kärnan vi bindningarna mosats. Men jag har dock beställt nummer 3, de ska ha bytt ut trät underbindningen så det ska nog hålla nu. sen tycker jag du ska försöka lista ut om du vill ha en rocker eller inte, verkar va lite love it eller hate it. Själv tycker jag alla former av rocker som jag har provat är skit i allt annat ön puder. I pisten förstör det cravingen helt, en mjuk blir fladdrig och en hårt känns som den är förböjd och programmerad för en sväng. I parken så sabbar det poppen, sämre och reagerar senare, och landningsstabiliteten blir kass. Sen finns det säker fler som tycker jag är pantad och älskar rocker, försök komma på vilket läger du tillhör. Jag gillar då bataleons tbt mycket mer då får man en del av fördelarna från en rocker utan de stora nackdelarna, det enda som jag ser det är att dom kan va lite svårare att hålla rakt i en landning om man skulle över/underrotera lite och att transporter som lutar lite åt sidan blir en bitch. Man har den tendens att glida åt sidan eftersom kanterna är lyfta och man får vinkla den lite mer för att få grepp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd - Gå från allroundbräda till en mjukare
Tillbaka
Topp