Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd - Gå från allroundbräda till en mjukare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="delta" data-source="post: 866155" data-attributes="member: 80557"><p>Så som jag förstår AxelB, och känner igen från egen åkning, så förutom sämre pop och sämre (landnings)stabilitet (längsriktningen) har övriga upplevda nackdelar (relaterade till rotation/landning) inte med bristande kantgrep från stålkanten i sig utan från bristande kantgrepp pga av brädans konstruktionen. Dvs att försöka fixa kanten hjälper inte enligt mina upplevelser. </p><p></p><p>Men jag håller med AxelB var och en måste hitta sin smak det är ju definitivt smaksak och åkstilsberoende. Och sen naturligtvis det faktum att det inte bara är en "banan" längre utan så många varianter så jag utesluter inte att det finns bättre varianter - exempelvis bataleon med bättre pop men med samma svagheter (som också marknadsförs som styrkor, och så också är i vissa fall) gällande kantgrepp/rotation</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="delta, post: 866155, member: 80557"] Så som jag förstår AxelB, och känner igen från egen åkning, så förutom sämre pop och sämre (landnings)stabilitet (längsriktningen) har övriga upplevda nackdelar (relaterade till rotation/landning) inte med bristande kantgrep från stålkanten i sig utan från bristande kantgrepp pga av brädans konstruktionen. Dvs att försöka fixa kanten hjälper inte enligt mina upplevelser. Men jag håller med AxelB var och en måste hitta sin smak det är ju definitivt smaksak och åkstilsberoende. Och sen naturligtvis det faktum att det inte bara är en "banan" längre utan så många varianter så jag utesluter inte att det finns bättre varianter - exempelvis bataleon med bättre pop men med samma svagheter (som också marknadsförs som styrkor, och så också är i vissa fall) gällande kantgrepp/rotation [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd - Gå från allroundbräda till en mjukare
Tillbaka
Topp