Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd - lekfulla skogsskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 969758" data-attributes="member: 96738"><p>Hej igen</p><p>Står nu i valet mellan ett par Sir Francis bacon och ett par Pollard Opus (alt. Bent chetler)</p><p>Vill som tidigare nämnt ha ett par lekfulla skidor som skall användas till puderåkning, diverse BC-jibb och prioriterad skogsskidåknings-egenskaper.</p><p>Funderade på ett par Bacon för att få ett par lätthanterliga skidor, men så har jag redan ett par sidestash med 108mm sida (rando. dock) så då känns det mer "rätt" att gå upp lite i midja till antingen en Opus eller Bent Chetler. </p><p>Behöver lite motivation till vilken skida som passar bäst. Vad är huvudskillnaden på BC och Opus?</p><p></p><p>//Victor</p><p></p><p>edit: Kan tilläggas att jag har möjligheten till ett par 183 Bent Chetler (11/12) m. FFG 14 för 4200kr så dem är de mest attraktiva skidorna för tillfället, vill bara ha lite tankar kring dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 969758, member: 96738"] Hej igen Står nu i valet mellan ett par Sir Francis bacon och ett par Pollard Opus (alt. Bent chetler) Vill som tidigare nämnt ha ett par lekfulla skidor som skall användas till puderåkning, diverse BC-jibb och prioriterad skogsskidåknings-egenskaper. Funderade på ett par Bacon för att få ett par lätthanterliga skidor, men så har jag redan ett par sidestash med 108mm sida (rando. dock) så då känns det mer "rätt" att gå upp lite i midja till antingen en Opus eller Bent Chetler. Behöver lite motivation till vilken skida som passar bäst. Vad är huvudskillnaden på BC och Opus? //Victor edit: Kan tilläggas att jag har möjligheten till ett par 183 Bent Chetler (11/12) m. FFG 14 för 4200kr så dem är de mest attraktiva skidorna för tillfället, vill bara ha lite tankar kring dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd - lekfulla skogsskidor
Tillbaka
Topp