Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd Lib-tech
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Haakan" data-source="post: 829997"><p>Hej, ny här. Har lite funderingar kring en eventuellt ny Lib-tech. Är 180, väger ca 75. Åkt bräda sedan -90. Har under vissa perioder åkt 4 veckor/år andra mindre plus 6 mån i Österrike. Gillar att stå på både i pist och offpist men gillar också att leka i lite långsammare fart. Håller mig borta från rails men kan hoppa lite i mellan åt. Gillar brädor som inte är för styva och sprättiga utan mer lugna (jag vill bestämma över brädan inte tvärtom). Viktigt egenskap som jag söker är kantgrepp och förmågan att lägga en skärande sväng över is. Skostl us 11 (43 i vanliga men mina boots verkar vara små i stl). Kör idag Burton Guru som jag faktiskt är mycket nöjd med men som vanligt kliar det lite när man ser nya brädor. Har kollat trs 162, Jamie Lynn 157 w, 160 samt Skunk Ape 161. Vad tror ni skulle passa? Lynn känns som att den kan vara på gränsen till för styv men ja kan ha fel. Märker man skillnad på Mange-traction på Lynnen då den är reducerad? Hur fungerar dessa brädor för det ja är ute efter? Vill absolut inte ha toe/heeldrag. Tacksam för hjälp.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Haakan, post: 829997"] Hej, ny här. Har lite funderingar kring en eventuellt ny Lib-tech. Är 180, väger ca 75. Åkt bräda sedan -90. Har under vissa perioder åkt 4 veckor/år andra mindre plus 6 mån i Österrike. Gillar att stå på både i pist och offpist men gillar också att leka i lite långsammare fart. Håller mig borta från rails men kan hoppa lite i mellan åt. Gillar brädor som inte är för styva och sprättiga utan mer lugna (jag vill bestämma över brädan inte tvärtom). Viktigt egenskap som jag söker är kantgrepp och förmågan att lägga en skärande sväng över is. Skostl us 11 (43 i vanliga men mina boots verkar vara små i stl). Kör idag Burton Guru som jag faktiskt är mycket nöjd med men som vanligt kliar det lite när man ser nya brädor. Har kollat trs 162, Jamie Lynn 157 w, 160 samt Skunk Ape 161. Vad tror ni skulle passa? Lynn känns som att den kan vara på gränsen till för styv men ja kan ha fel. Märker man skillnad på Mange-traction på Lynnen då den är reducerad? Hur fungerar dessa brädor för det ja är ute efter? Vill absolut inte ha toe/heeldrag. Tacksam för hjälp. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd Lib-tech
Tillbaka
Topp