Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd med annan inriktning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="klassy" data-source="post: 1078382" data-attributes="member: 155279"><p>Jaha okej, trodde du syftade på skidor med en midja på över 120-125mm när du sa offpist, vilket jag tycker är onödigt styrt oavsett. 115-118 är så brett men kan behöva, och det har skidtillverkarna förstått och därför är t.ex. Salomons bredaste skida på 118mm i midja i årets upplaga.</p><p></p><p>Jag tycker du ska satsa på Salomons QST 106, läser du om de skidorna så har de i princip fått bäst i test, i allt.</p><p></p><p>Då jag endast ska använda en skida så använder jag mig av mina Rossignol Soul 7, förutom i år så har de i fått bäst i test tre år i rad. Oerhört roliga över hela berget. Bra flyt, bra carving förmåga och man kan latja på dem! Dock har ju modellen några år på nacken, så därför tycker jag du ska satsa på Salomon QST 106. En utmärkt skida.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="klassy, post: 1078382, member: 155279"] Jaha okej, trodde du syftade på skidor med en midja på över 120-125mm när du sa offpist, vilket jag tycker är onödigt styrt oavsett. 115-118 är så brett men kan behöva, och det har skidtillverkarna förstått och därför är t.ex. Salomons bredaste skida på 118mm i midja i årets upplaga. Jag tycker du ska satsa på Salomons QST 106, läser du om de skidorna så har de i princip fått bäst i test, i allt. Då jag endast ska använda en skida så använder jag mig av mina Rossignol Soul 7, förutom i år så har de i fått bäst i test tre år i rad. Oerhört roliga över hela berget. Bra flyt, bra carving förmåga och man kan latja på dem! Dock har ju modellen några år på nacken, så därför tycker jag du ska satsa på Salomon QST 106. En utmärkt skida. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd med annan inriktning
Tillbaka
Topp