Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd med annan inriktning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="ElloK" data-source="post: 1080940" data-attributes="member: 160040"><p>Efter all hjälp jag fick här med tips återkopplar jag med slutrapport. Åres skidtestardagar gav möjlighet att testa följande skidor:</p><p></p><p>Opinion 98 - skön känsla så snart det var lite mer snö, men på tok för fladdriga på hårt/is för min smak.</p><p></p><p>Project 100 - trygga och stabila men inte något extra, gör jobbet typ.</p><p></p><p>Salomon QST 99 (?)/106 - bra skidor som känns på lekfulla och stabila på samma gång, ett mellanting mellan de båda skidorna ovan enligt mig.</p><p></p><p>Nordica Enforcer 93/100 - min testfavorit var NE 100, rolig, fartstabil, bra på alla underlag jag körde. Säker som Project 100 men lättsammare. Älskade skidan. Även 93-modellen gillade jag men inte lika mkt som 100.</p><p></p><p>Stöckli Stormrider (?) 107 (inte säker). Också en skida jag gillade mycket, fartstabil, helt ok på allt som kom i vägen.</p><p></p><p>Head Monster 106 (ca). Hann bara ett åk i isig ganska brant pist. Där hade jag svårt att hantera dom. Det och att de målat dit något slags grönt giftmoln som får mig att må illa och känna att jag hade de fulaste skidorna på berget gör att jag inte känner att jag kan bedöma skidorna.</p><p></p><p>Alltså: Jag köpte ett par Nordica Enforcer 100 i längden 185 cm. Tror jag kommer att trivas med dom. Nu återstår bara att hitta ett par lätta skidor att tura med...</p><p></p><p>Tack för alla tips - och särskilt tipsen att testa. Även en rättså begränsad åkare som jag själv upplever olika skidor väldigt olika, och jag hade valt ngt annat om jag köpt osett.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="ElloK, post: 1080940, member: 160040"] Efter all hjälp jag fick här med tips återkopplar jag med slutrapport. Åres skidtestardagar gav möjlighet att testa följande skidor: Opinion 98 - skön känsla så snart det var lite mer snö, men på tok för fladdriga på hårt/is för min smak. Project 100 - trygga och stabila men inte något extra, gör jobbet typ. Salomon QST 99 (?)/106 - bra skidor som känns på lekfulla och stabila på samma gång, ett mellanting mellan de båda skidorna ovan enligt mig. Nordica Enforcer 93/100 - min testfavorit var NE 100, rolig, fartstabil, bra på alla underlag jag körde. Säker som Project 100 men lättsammare. Älskade skidan. Även 93-modellen gillade jag men inte lika mkt som 100. Stöckli Stormrider (?) 107 (inte säker). Också en skida jag gillade mycket, fartstabil, helt ok på allt som kom i vägen. Head Monster 106 (ca). Hann bara ett åk i isig ganska brant pist. Där hade jag svårt att hantera dom. Det och att de målat dit något slags grönt giftmoln som får mig att må illa och känna att jag hade de fulaste skidorna på berget gör att jag inte känner att jag kan bedöma skidorna. Alltså: Jag köpte ett par Nordica Enforcer 100 i längden 185 cm. Tror jag kommer att trivas med dom. Nu återstår bara att hitta ett par lätta skidor att tura med... Tack för alla tips - och särskilt tipsen att testa. Även en rättså begränsad åkare som jag själv upplever olika skidor väldigt olika, och jag hade valt ngt annat om jag köpt osett. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd med annan inriktning
Tillbaka
Topp