Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd med skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ockåäö" data-source="post: 1330580" data-attributes="member: 181304"><p>Jag185 85kg vill ha skida 176-180 långa. Jag har idag en skida 178 lång med 82 bredd. Tycker den fungerar fint i pistens alla förhållanden. Även påskslask tex påsken 2025 i Trysil. Uppkörd smältsnö med pucklar i backen på ca 4-5dm höjd. Min skida har ändå ganska smal fram (125cm). Har provat andra skidor med liknande midja i mått men med breddare front. Då flytter du fram ännu bättre. Sedan blir skidor med smal midja bredd front mer lekfulla. Skulle jag köpa en skida idag hade det troligt bli Elan wingman 83 finns både med metal (ti) och utan metal (c). Har för mig det var C jag prova.</p><p></p><p>Bredden är nog smak sak. 90+ skidor inga problem sätta på kant(carva). Men tycker med min vikt och längd blir bredda ofta för styva. Carva blir bara i den radie skidan är specad med. Annan radie på sväng blir jobbigt och tråkigt i längden: ej lekfull. Men visst är man bara ut och åker i uppkörda backar eller runt påsk är ju bredda att föredra.</p><p></p><p>De flesta dagar för mig är inte vårslask eller 2dm< nysnö i backen. Utan lite hårdare underlag med max uppkörda pucklar på<1dm. Då vill jag ha smallare men inte ren pistskida, runt 80-85.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ockåäö, post: 1330580, member: 181304"] Jag185 85kg vill ha skida 176-180 långa. Jag har idag en skida 178 lång med 82 bredd. Tycker den fungerar fint i pistens alla förhållanden. Även påskslask tex påsken 2025 i Trysil. Uppkörd smältsnö med pucklar i backen på ca 4-5dm höjd. Min skida har ändå ganska smal fram (125cm). Har provat andra skidor med liknande midja i mått men med breddare front. Då flytter du fram ännu bättre. Sedan blir skidor med smal midja bredd front mer lekfulla. Skulle jag köpa en skida idag hade det troligt bli Elan wingman 83 finns både med metal (ti) och utan metal (c). Har för mig det var C jag prova. Bredden är nog smak sak. 90+ skidor inga problem sätta på kant(carva). Men tycker med min vikt och längd blir bredda ofta för styva. Carva blir bara i den radie skidan är specad med. Annan radie på sväng blir jobbigt och tråkigt i längden: ej lekfull. Men visst är man bara ut och åker i uppkörda backar eller runt påsk är ju bredda att föredra. De flesta dagar för mig är inte vårslask eller 2dm< nysnö i backen. Utan lite hårdare underlag med max uppkörda pucklar på<1dm. Då vill jag ha smallare men inte ren pistskida, runt 80-85. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd med skidor
Tillbaka
Topp