Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd med skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1332585" data-attributes="member: 83225"><p>Det här är ändå så roligt. Jag har gått i motsatt riktning. På de senaste resorna har inte ens mina Fusion 95C fått åka med öht. Jag gick ju från att ha åkt på rena pistskidor till ett par Gotama 105mm -> Katana 110mm-> Bibby->118mm som enda skida för att sen börja gå neråt. Bibbyn finns kvar men kommer till användning en gång vartannat år. Fusion 95 var den skida som användes till typ allt fram tills jag köpte ett par gamla jr-GS skidor. Riktig race men 170 cm/17m radie. Den är fantastisk till det mesta. Visst, är det rejält slaskig våråkning blir den lite "flytig" på snön och svår att få att bita ordentligt på kant. Men det är väldigt sällan jag skulle välja 95mm framför dem i pisten. För ren offpiståkning då blir det bredare absolut. Tidigare i veckan åkte även mina gamla dam-FIS-SL fram. 157cm av hysterisk sväng. Så länge man balanserar ordentligt är det en sjukt kul upplevelse. Men absolut, den skidan blir småjobbig när det börjar bli uppkört</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1332585, member: 83225"] Det här är ändå så roligt. Jag har gått i motsatt riktning. På de senaste resorna har inte ens mina Fusion 95C fått åka med öht. Jag gick ju från att ha åkt på rena pistskidor till ett par Gotama 105mm -> Katana 110mm-> Bibby->118mm som enda skida för att sen börja gå neråt. Bibbyn finns kvar men kommer till användning en gång vartannat år. Fusion 95 var den skida som användes till typ allt fram tills jag köpte ett par gamla jr-GS skidor. Riktig race men 170 cm/17m radie. Den är fantastisk till det mesta. Visst, är det rejält slaskig våråkning blir den lite "flytig" på snön och svår att få att bita ordentligt på kant. Men det är väldigt sällan jag skulle välja 95mm framför dem i pisten. För ren offpiståkning då blir det bredare absolut. Tidigare i veckan åkte även mina gamla dam-FIS-SL fram. 157cm av hysterisk sväng. Så länge man balanserar ordentligt är det en sjukt kul upplevelse. Men absolut, den skidan blir småjobbig när det börjar bli uppkört [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd med skidor
Tillbaka
Topp