Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: nästasteg för en tung nybliven 40 åring
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Siken80" data-source="post: 1312349" data-attributes="member: 192413"><p>Jag var i samma situation som du och är även åt det tyngre hållet. För några år sedan tog jag upp skidåkning igen och för två år sedan köpte ett par Atomic Redster TI 177 cm. Jag har varit väldigt nöjd med skidorna, men upplevde dem som svåråkta när det blev uppkört med isfläckar och snöhögar. </p><p></p><p>Åkte upp till Duved/Åre över nyår och backarna var katastrofdåliga... De flesta nedfarterna såg ut som puckelpistar... Åkte till en skidshop som rekommenderade Head Kore 93 177cm. Tyvärr hade de inte rätt modell inne för test och fick istället prova 88 177 cm och 93 191 cm. Jag gillade de bredare skidorna som gick otroligt stabilt över det ojämna underlaget och det var stor skillnad mot mina Redster. </p><p></p><p>Jag ville helst ha de kortare skidorna i den bredare bredden, men hittade ett par beggade Kote 93 189 cm som jag slog till på. Körde de sista dagarna på dessa och var otroligt nöjd.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Siken80, post: 1312349, member: 192413"] Jag var i samma situation som du och är även åt det tyngre hållet. För några år sedan tog jag upp skidåkning igen och för två år sedan köpte ett par Atomic Redster TI 177 cm. Jag har varit väldigt nöjd med skidorna, men upplevde dem som svåråkta när det blev uppkört med isfläckar och snöhögar. Åkte upp till Duved/Åre över nyår och backarna var katastrofdåliga... De flesta nedfarterna såg ut som puckelpistar... Åkte till en skidshop som rekommenderade Head Kore 93 177cm. Tyvärr hade de inte rätt modell inne för test och fick istället prova 88 177 cm och 93 191 cm. Jag gillade de bredare skidorna som gick otroligt stabilt över det ojämna underlaget och det var stor skillnad mot mina Redster. Jag ville helst ha de kortare skidorna i den bredare bredden, men hittade ett par beggade Kote 93 189 cm som jag slog till på. Körde de sista dagarna på dessa och var otroligt nöjd. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: nästasteg för en tung nybliven 40 åring
Tillbaka
Topp