Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1295176" data-attributes="member: 33485"><p>SL-skidor är definitivt underhållande och sätter tekniken på prov. Vilken du bör titta på beror i mångt och mycket på hur mycket (eller lite) dämpning du vill ha i skidan.</p><p></p><p>Det är ett ganska rejält kliv i skida från rtm75, om tekniken finns där kommer du ha skoj (styrka i någon storre utsträckning krävs i ärlighetens namn sällan för butiksvarianter). Finns inte tekniken där men styrkan så kommer du få veta det relativt omgående. I värsta fall blir det en god anledning att ta en skidlektion eller fem.</p><p></p><p>Vad det gäller pjäxor är styvare bättre i min bok, åtminstone när det gäller SL. Det går så pass snabbt i sväng att jag gärna kapar varje liten fördröjning mellan mig och skidan jag kan. Det förutsätter givetvis att det inte blir för styvt och motarbetar dig som åkare. Utan att se dig åka, se fötter osv är det svårt att ge precisare råd än så.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1295176, member: 33485"] SL-skidor är definitivt underhållande och sätter tekniken på prov. Vilken du bör titta på beror i mångt och mycket på hur mycket (eller lite) dämpning du vill ha i skidan. Det är ett ganska rejält kliv i skida från rtm75, om tekniken finns där kommer du ha skoj (styrka i någon storre utsträckning krävs i ärlighetens namn sällan för butiksvarianter). Finns inte tekniken där men styrkan så kommer du få veta det relativt omgående. I värsta fall blir det en god anledning att ta en skidlektion eller fem. Vad det gäller pjäxor är styvare bättre i min bok, åtminstone när det gäller SL. Det går så pass snabbt i sväng att jag gärna kapar varje liten fördröjning mellan mig och skidan jag kan. Det förutsätter givetvis att det inte blir för styvt och motarbetar dig som åkare. Utan att se dig åka, se fötter osv är det svårt att ge precisare råd än så. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Tillbaka
Topp