Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1295431" data-attributes="member: 138899"><p>Svängradie är inte allt, beror mycket på teknik och hur du kan tighta till svängen.</p><p>Skulle gissa på att du åker RTM75 på ett helt annat vis än ett SL skidor måste köras.</p><p>räjstajger RC, som Hassel99 i tidigare inlägg beskriver hur han av en slump föll för, tror jag är ett betydligt bättre och mångsidigare val. 15m radie är fullt tillräckligt liten radie och ger en betydligt stabilare Skoda vid lite större svängar i högre fart.</p><p>SL skidor måste köras aktivt på skär hela tiden, blir jobbigt i det långa loppet och helt hopplösa när det blir lite högigt. </p><p>Har ett par Head WC Rebels iSLr med 13m radie som jag använder ibland. Kul och positivt för att träna teknik nån timma när det är nypistat, men aldrig jag skulle ha dom som enda par skidor. </p><p>Finns enormt många skidor som svarar på dina önskemål. Verkar mer som du snöat in på varumärket utan att ha provåkt. </p><p>Du kan köpa vilka SL skidor som helst och få det resultatet. Men känslan i skidorna, vad du gillar, måste du känna sig fram själv till vad du gillar. </p><p>Ett annat exempel på samma typ av skida</p><p>[URL unfurl="true"]https://www.kronas.se/produkt/alpint/skidor-skidor/pist/blizzard-firebird-src-inkl-bindning/?product_cat=pist[/URL]</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1295431, member: 138899"] Svängradie är inte allt, beror mycket på teknik och hur du kan tighta till svängen. Skulle gissa på att du åker RTM75 på ett helt annat vis än ett SL skidor måste köras. räjstajger RC, som Hassel99 i tidigare inlägg beskriver hur han av en slump föll för, tror jag är ett betydligt bättre och mångsidigare val. 15m radie är fullt tillräckligt liten radie och ger en betydligt stabilare Skoda vid lite större svängar i högre fart. SL skidor måste köras aktivt på skär hela tiden, blir jobbigt i det långa loppet och helt hopplösa när det blir lite högigt. Har ett par Head WC Rebels iSLr med 13m radie som jag använder ibland. Kul och positivt för att träna teknik nån timma när det är nypistat, men aldrig jag skulle ha dom som enda par skidor. Finns enormt många skidor som svarar på dina önskemål. Verkar mer som du snöat in på varumärket utan att ha provåkt. Du kan köpa vilka SL skidor som helst och få det resultatet. Men känslan i skidorna, vad du gillar, måste du känna sig fram själv till vad du gillar. Ett annat exempel på samma typ av skida [URL unfurl="true"]https://www.kronas.se/produkt/alpint/skidor-skidor/pist/blizzard-firebird-src-inkl-bindning/?product_cat=pist[/URL] [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Tillbaka
Topp