Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Waki.designs" data-source="post: 1316457" data-attributes="member: 193213"><p>Hej! Jag steker om tråden.</p><p></p><p>Jag är en mellan avancerad åkare med 2 par skidor och vill ha en tredje. Visst SL eller GS skidor är inget att ha för hela dagara, hela veckan. Jag som är tung och har troligen starka ben blir ändå sliten efter flera laps av tuffa svängar. Helt säker på 165 längen vid 178cm och 85kg med mer kött än fett.</p><p></p><p>The nominees are:</p><p>Völkl SL / Head e.SL (rädd att dem blir för mjuka)</p><p>Völkl SL Master/ Head e.SL Pro/ Atomic S9 (lutar åt dem)</p><p>Völkl SL FIS / Atomic S9 FIS</p><p></p><p>Har någon av Er erfarenhet med SL Master/ Head SL pro? Är rätt sugen att gå all in med FIS när priser är typ samma.</p><p></p><p>Völkl SC och Head E.SLR kändes kula för två år sen, lärde mig mycket, men nu är de alldeles för lätta att köra, de ger belöning vid rätt teknik men straffar inte och ger ingen feedback på hur de vill bli åkta. Sen radie varierar för mycket när man trycker hårt. Det inspirerar mig inte längre "to dig deep". SC/SLR känns som MTB fjädring med alldeles för mycket returdämpning.</p><p></p><p>Har provat Atomic S9 FIS och har inte upplevd att de river av benen som dem flesta påstår att det skulle hända. Tvärtom, super roliga och förlåtande så länge man har koll på vad gör inre skidan i svängen och vet vad man gör (typ försöker inte göra en tvärstopp på en brant isig backe) Dessutom känns det som jag blir mindre trött, för att dem trycker tillbaka mer, så jag behöver inte anstränga mig lika mycket som med SC/SLR</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Waki.designs, post: 1316457, member: 193213"] Hej! Jag steker om tråden. Jag är en mellan avancerad åkare med 2 par skidor och vill ha en tredje. Visst SL eller GS skidor är inget att ha för hela dagara, hela veckan. Jag som är tung och har troligen starka ben blir ändå sliten efter flera laps av tuffa svängar. Helt säker på 165 längen vid 178cm och 85kg med mer kött än fett. The nominees are: Völkl SL / Head e.SL (rädd att dem blir för mjuka) Völkl SL Master/ Head e.SL Pro/ Atomic S9 (lutar åt dem) Völkl SL FIS / Atomic S9 FIS Har någon av Er erfarenhet med SL Master/ Head SL pro? Är rätt sugen att gå all in med FIS när priser är typ samma. Völkl SC och Head E.SLR kändes kula för två år sen, lärde mig mycket, men nu är de alldeles för lätta att köra, de ger belöning vid rätt teknik men straffar inte och ger ingen feedback på hur de vill bli åkta. Sen radie varierar för mycket när man trycker hårt. Det inspirerar mig inte längre "to dig deep". SC/SLR känns som MTB fjädring med alldeles för mycket returdämpning. Har provat Atomic S9 FIS och har inte upplevd att de river av benen som dem flesta påstår att det skulle hända. Tvärtom, super roliga och förlåtande så länge man har koll på vad gör inre skidan i svängen och vet vad man gör (typ försöker inte göra en tvärstopp på en brant isig backe) Dessutom känns det som jag blir mindre trött, för att dem trycker tillbaka mer, så jag behöver inte anstränga mig lika mycket som med SC/SLR [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Tillbaka
Topp