Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="blaubear" data-source="post: 1316464" data-attributes="member: 193214"><p>Alltså... det beror på hur du vill åka, och med vem?</p><p></p><p>Jag har ett par riktiga FIS race GS lagg (Rossignol), men de är bara roliga när det är manchester, tomt i backen, och jag åker själv. 100% kontroll.</p><p></p><p>Åker jag med kidsen så vill de hoppa och köra skog, så jag behöver inte ens svara om det passar med race lagg där?</p><p></p><p>Samma sak om jag åker med vänner med varierande erfarenhet -- nej nej.</p><p></p><p>Personligen har jag roligast med ett par Rossignol Hero Elite ST 172cm. Tror det är 15m radie. Fungerar hela dagen i backen.</p><p></p><p>Många köper tyvärr en skida som Racetiger och tänker att den ska fungera som pisträser, vilket den inte är designad för -- alldeles för mjuk för avancerad åkning.</p><p></p><p>Apropå Head, så har jag ett par korta 163cm "All mountain", när jag åker med barnen, och de är absolut bäst för det ändamålet!</p><p></p><p>Vet inte om det var svar på din fråga, men du får helt enkelt ställa dig frågan -- var kommer den mesta åkningen göras, och i vilken hastighet?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="blaubear, post: 1316464, member: 193214"] Alltså... det beror på hur du vill åka, och med vem? Jag har ett par riktiga FIS race GS lagg (Rossignol), men de är bara roliga när det är manchester, tomt i backen, och jag åker själv. 100% kontroll. Åker jag med kidsen så vill de hoppa och köra skog, så jag behöver inte ens svara om det passar med race lagg där? Samma sak om jag åker med vänner med varierande erfarenhet -- nej nej. Personligen har jag roligast med ett par Rossignol Hero Elite ST 172cm. Tror det är 15m radie. Fungerar hela dagen i backen. Många köper tyvärr en skida som Racetiger och tänker att den ska fungera som pisträser, vilket den inte är designad för -- alldeles för mjuk för avancerad åkning. Apropå Head, så har jag ett par korta 163cm "All mountain", när jag åker med barnen, och de är absolut bäst för det ändamålet! Vet inte om det var svar på din fråga, men du får helt enkelt ställa dig frågan -- var kommer den mesta åkningen göras, och i vilken hastighet? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd pistskidor för en som vill åka aktivt
Tillbaka
Topp