Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd, skidor & pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heinz_p" data-source="post: 936323" data-attributes="member: 43586"><p>Eftersom du är ute efter nybörjarskidor för pist så väljer jag helt att inte svara på frågorna som rör dessa, detta eftersom jag inte har någon koll på segmentet. Att köpa från uthyrningsställena kan dock vara en bra idé. Du kan då få möjligheten att testa dig fram till vilken skida du är intresserad av att köpa, för att sedan köpa denna. Att bindningen på en hyrskida inte tillhör det vassaste i branschen berör antagligen inte dig. I övrigt får andra kunniga på området fylla på.</p><p></p><p>Gällande pjäxor är råden, precis som vanligt, att investera i ett par välsittande pjäxor med en gjuten sula. Ont i fötterna kan förstöra vilken skiddag som helst, tro mig. Nu har jag faktiskt ingen aning om hurvida Ski total är en bra butik, men en välsorterad alpinbutik bör ha bra koll på pjäxor - och om dom är det så kör på. Max 3000:- inkl. en gjuten sula ger dig en pjäxa som troligen räcker gott för dig och dina behov.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heinz_p, post: 936323, member: 43586"] Eftersom du är ute efter nybörjarskidor för pist så väljer jag helt att inte svara på frågorna som rör dessa, detta eftersom jag inte har någon koll på segmentet. Att köpa från uthyrningsställena kan dock vara en bra idé. Du kan då få möjligheten att testa dig fram till vilken skida du är intresserad av att köpa, för att sedan köpa denna. Att bindningen på en hyrskida inte tillhör det vassaste i branschen berör antagligen inte dig. I övrigt får andra kunniga på området fylla på. Gällande pjäxor är råden, precis som vanligt, att investera i ett par välsittande pjäxor med en gjuten sula. Ont i fötterna kan förstöra vilken skiddag som helst, tro mig. Nu har jag faktiskt ingen aning om hurvida Ski total är en bra butik, men en välsorterad alpinbutik bör ha bra koll på pjäxor - och om dom är det så kör på. Max 3000:- inkl. en gjuten sula ger dig en pjäxa som troligen räcker gott för dig och dina behov. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd, skidor & pjäxor
Tillbaka
Topp