Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd, skidor & pjäxor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Arc" data-source="post: 939676" data-attributes="member: 131457"><p>Jo, men frågan är ju då om dessa völklskidor som jag åkte på i Romme, är samma skidor som finns ute i affären. Det är det som är den stora frågan (vilket jag inte tror att det är. De såg inte alls ut som de på bilden). </p><p></p><p>Efter att jag åkt senast så skulle jag inte kalla mig själv nybörjare. Visst, var ska man dra gränsen? Är en nybörjare en person som plogar sig ner och knappt kan åka ankarlift, eller är en nybörjare en person som har svårt att hålla balansen i de flesta backar och inte riktigt har tekniken inne? </p><p></p><p>Jag tar mig ner för alla backar utan problem, det som jag ser som problem är min teknik som jag behöver jobba på. Detta då jag "vinglar" lite med skidorna när jag åker men detta är dels pga mina klena ben + att tekniken inte är helt 100 som sagt. Har varit sjuk en del så har blivit rätt slapp i bena men ska plöja på gymmet framöver hade jag tänkt.</p><p>Dessutom vill jag ha möjligheten att utvecklas som carvare och inte behöva köpa nya skidor om 2 år igen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Arc, post: 939676, member: 131457"] Jo, men frågan är ju då om dessa völklskidor som jag åkte på i Romme, är samma skidor som finns ute i affären. Det är det som är den stora frågan (vilket jag inte tror att det är. De såg inte alls ut som de på bilden). Efter att jag åkt senast så skulle jag inte kalla mig själv nybörjare. Visst, var ska man dra gränsen? Är en nybörjare en person som plogar sig ner och knappt kan åka ankarlift, eller är en nybörjare en person som har svårt att hålla balansen i de flesta backar och inte riktigt har tekniken inne? Jag tar mig ner för alla backar utan problem, det som jag ser som problem är min teknik som jag behöver jobba på. Detta då jag "vinglar" lite med skidorna när jag åker men detta är dels pga mina klena ben + att tekniken inte är helt 100 som sagt. Har varit sjuk en del så har blivit rätt slapp i bena men ska plöja på gymmet framöver hade jag tänkt. Dessutom vill jag ha möjligheten att utvecklas som carvare och inte behöva köpa nya skidor om 2 år igen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd, skidor & pjäxor
Tillbaka
Topp