Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: Skidor till medelåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="fredw" data-source="post: 1270656" data-attributes="member: 144594"><p>Jag tänker också att pjäxorna verkar matcha både skidorna och åkarens beskrivning av sig själv hyggligt. Med hårda pjäxor till snälla skidor hamnar hela totala flexen "nedom pjäxan" vilket blir obekvämt och minskar kontrollen. Typ som när det är -31 i backen och pjäxorna blir till betong (som i Duved 1983).</p><p></p><p>Men allt detta är ju jättesvårt att bedöma från skrivbordet så egentligen borde man ju inte säga så mycket.... Tror det blir bra!</p><p></p><p>Det är ju iofs pjäxor med extra stor innervolym och bred läst. Vilket man bara ska ha om man verkligen har den typen av form på sina fötter. Men det kanske du har! Eller inte, med tanke på din erfarenhet av sladdriga hyrpjäxor (men de känns ofta så oavsett). </p><p>Själv blev jag "pjäxfrälst" första gången jag fick ett par pjäxor som liksom "sög sig fast" på foten, så att jag nästan (nästan!) kunde åka utan att spänna dem. Och min fru, som har litet mer volym i fossingarna än jag, gick nyss ner från ett par "breda" pjäxor till ett par med normal läst, och det blev bättre.</p><p></p><p>Så känn efter att pjäxorna verkligen sitter bra och tajt utan att du behöver spänna dem särskilt hårt.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="fredw, post: 1270656, member: 144594"] Jag tänker också att pjäxorna verkar matcha både skidorna och åkarens beskrivning av sig själv hyggligt. Med hårda pjäxor till snälla skidor hamnar hela totala flexen "nedom pjäxan" vilket blir obekvämt och minskar kontrollen. Typ som när det är -31 i backen och pjäxorna blir till betong (som i Duved 1983). Men allt detta är ju jättesvårt att bedöma från skrivbordet så egentligen borde man ju inte säga så mycket.... Tror det blir bra! Det är ju iofs pjäxor med extra stor innervolym och bred läst. Vilket man bara ska ha om man verkligen har den typen av form på sina fötter. Men det kanske du har! Eller inte, med tanke på din erfarenhet av sladdriga hyrpjäxor (men de känns ofta så oavsett). Själv blev jag "pjäxfrälst" första gången jag fick ett par pjäxor som liksom "sög sig fast" på foten, så att jag nästan (nästan!) kunde åka utan att spänna dem. Och min fru, som har litet mer volym i fossingarna än jag, gick nyss ner från ett par "breda" pjäxor till ett par med normal läst, och det blev bättre. Så känn efter att pjäxorna verkligen sitter bra och tajt utan att du behöver spänna dem särskilt hårt. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: Skidor till medelåkare!
Tillbaka
Topp