Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: Skidor till medelåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Kungpulan" data-source="post: 1270743" data-attributes="member: 168490"><p>Ja men vad kostar ett par stöckli då? Aldrig påstått att det är vad man behöver, men kan garantera dig att en relativ nybörjare kommer ha lättare med uppkörd snö med bredare skidor. Förr i tiden gick det bra att åka på +2 meter långa skidor som var helt raka och nu gastar vi om att det är störtsvårt för en som åkt skidor i 3 dagar att åka ett par "breda" carving-allmountain-skidor av typen QST 92. </p><p></p><p>Skidåkare tar skidor på alldeles för stort allvar helt enkelt. Mitt första köp var 80 breda och styva satan trots att jag egentligen inte föll in i kategorin "avancerad/expert". Lärde mig hantera dom och uppskattade fartstabiliteten. Så länge man inte köper de styvaste racinglaggen eller de fetaste big mountain skidorna så kommer man klara sig helt okej.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Kungpulan, post: 1270743, member: 168490"] Ja men vad kostar ett par stöckli då? Aldrig påstått att det är vad man behöver, men kan garantera dig att en relativ nybörjare kommer ha lättare med uppkörd snö med bredare skidor. Förr i tiden gick det bra att åka på +2 meter långa skidor som var helt raka och nu gastar vi om att det är störtsvårt för en som åkt skidor i 3 dagar att åka ett par "breda" carving-allmountain-skidor av typen QST 92. Skidåkare tar skidor på alldeles för stort allvar helt enkelt. Mitt första köp var 80 breda och styva satan trots att jag egentligen inte föll in i kategorin "avancerad/expert". Lärde mig hantera dom och uppskattade fartstabiliteten. Så länge man inte köper de styvaste racinglaggen eller de fetaste big mountain skidorna så kommer man klara sig helt okej. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: Skidor till medelåkare!
Tillbaka
Topp