Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: Skidor till medelåkare!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="bliparne" data-source="post: 1273811" data-attributes="member: 160478"><p>Brukar alltid ge det rådet till nybörjare (spelar själv ej blad längre). Skall man förstå vad man gör rätt(fel) så behöver man svar.</p><p></p><p>Nybörjare behöver inte curlas, dom behöver utbildning och fostran. Skidåkning är lite klurigare då man nog kan bli lite feg om man får för jobbiga grejer, samtidigt så har jag sett att svårare grejer även här tvingat folk att jobba lite mer för att få kant och blivit bättre.</p><p></p><p>Ni kan fråga er hur ni själva lärde er åka skidor, fick ni lättåkta lagg som ställde sig upp för att ni tittade åt ett väderstreck? Är det roligt? Gav det er isf sån boost att ni inom två veckor sprang och köpte "svårare" lagg?</p><p></p><p>Ibland tror jag att ni ger råd till 3-åringar, till vuxna.</p><p></p><p>EDIT: Köp nåt du tycker ser coolt ut. Det vill du sitta med i liften och därmed kommer du åka mer. Se cool ut och åk därefter!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="bliparne, post: 1273811, member: 160478"] Brukar alltid ge det rådet till nybörjare (spelar själv ej blad längre). Skall man förstå vad man gör rätt(fel) så behöver man svar. Nybörjare behöver inte curlas, dom behöver utbildning och fostran. Skidåkning är lite klurigare då man nog kan bli lite feg om man får för jobbiga grejer, samtidigt så har jag sett att svårare grejer även här tvingat folk att jobba lite mer för att få kant och blivit bättre. Ni kan fråga er hur ni själva lärde er åka skidor, fick ni lättåkta lagg som ställde sig upp för att ni tittade åt ett väderstreck? Är det roligt? Gav det er isf sån boost att ni inom två veckor sprang och köpte "svårare" lagg? Ibland tror jag att ni ger råd till 3-åringar, till vuxna. EDIT: Köp nåt du tycker ser coolt ut. Det vill du sitta med i liften och därmed kommer du åka mer. Se cool ut och åk därefter! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd: Skidor till medelåkare!
Tillbaka
Topp