Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd snowboard 174cm 65kg, god åkare
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Xavier" data-source="post: 996783" data-attributes="member: 64225"><p>Du det är lugnt, det är lite det vi gör här på forumet, namedroppar brädor.</p><p></p><p>Jag ska erkänna att jag aldrig stått på en Burton så jag kan inte uttala mig om dem specifikt.</p><p></p><p>Om vi pratar generellt skulle jag påstå att du kan stryka alla banana/reverse camber/rocker brädor utan istället gå på en traditionell camber eller allra helst en hybrid. Dvs V-rocker, RC-tech, C2 och vad mer de nu heter.</p><p></p><p>Personligen är jag stor favorit av Never Summer och Arbors snowboards. Never Summers som skulle vara aktuella är ju egentligen nästan hela deras serie, Raptor, F1, Cobra, Heritage, och SL, möjligen Proto men den är nog lite mycket park för din åkning. det kommer såklart vara en hel del skillnad mellan de brädorna men läs lite om dem och se vilken du tror ser ut att passa dig. Har en F1 själv och den är mycket förlåtande men samtidigt stabil bräda, oerhört snabb kan till kant, okej puderflyt men tenderar att sänka nosen om man inte passar vart man har tyngdpunkten.</p><p></p><p>Arbor har ingen hybridcamber på sina brädor men några brädor med ren camber exempelvis A-frame. Element är nog också ett bra val för det du beskriver (har en äldre Element med normal camber på, grym grym bräda).</p><p></p><p>Ett annat alternativ är Smokin Snowboards KT-22 i lämplig längd, där är nog Doughboy mer än behjälplig. Fördelen med smokin är också att du får magnetraction (från början Libtechs ide), dvs stålkanten ser ut som en brödkniv och det är fin fina grejor när det är hårt och isigt i backen.</p><p></p><p>Kör för tillfället på en YES Pick your line vilket har camber mellan bindningarna och sedan rocker istället för vad som vanligen är tvärtom. Den beter sig mycket som en normal camberbräda men med mindre edgecatch. Har inte haft ut den i jättedjupt puder än men den verkar vara bättre på den fronten än min F1. Dock är den oerhört oförlåtande, alla misstag du gör kommer straffa sig på den. Den har lite dålig "stötdämpning" också, dvs är det lite stökigt i backen så känns det ganska rejält i brädan. Men är du duktig på att få ned stålkanten och göra riktiga carves så är det en riktigt bra bräda.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Xavier, post: 996783, member: 64225"] Du det är lugnt, det är lite det vi gör här på forumet, namedroppar brädor. Jag ska erkänna att jag aldrig stått på en Burton så jag kan inte uttala mig om dem specifikt. Om vi pratar generellt skulle jag påstå att du kan stryka alla banana/reverse camber/rocker brädor utan istället gå på en traditionell camber eller allra helst en hybrid. Dvs V-rocker, RC-tech, C2 och vad mer de nu heter. Personligen är jag stor favorit av Never Summer och Arbors snowboards. Never Summers som skulle vara aktuella är ju egentligen nästan hela deras serie, Raptor, F1, Cobra, Heritage, och SL, möjligen Proto men den är nog lite mycket park för din åkning. det kommer såklart vara en hel del skillnad mellan de brädorna men läs lite om dem och se vilken du tror ser ut att passa dig. Har en F1 själv och den är mycket förlåtande men samtidigt stabil bräda, oerhört snabb kan till kant, okej puderflyt men tenderar att sänka nosen om man inte passar vart man har tyngdpunkten. Arbor har ingen hybridcamber på sina brädor men några brädor med ren camber exempelvis A-frame. Element är nog också ett bra val för det du beskriver (har en äldre Element med normal camber på, grym grym bräda). Ett annat alternativ är Smokin Snowboards KT-22 i lämplig längd, där är nog Doughboy mer än behjälplig. Fördelen med smokin är också att du får magnetraction (från början Libtechs ide), dvs stålkanten ser ut som en brödkniv och det är fin fina grejor när det är hårt och isigt i backen. Kör för tillfället på en YES Pick your line vilket har camber mellan bindningarna och sedan rocker istället för vad som vanligen är tvärtom. Den beter sig mycket som en normal camberbräda men med mindre edgecatch. Har inte haft ut den i jättedjupt puder än men den verkar vara bättre på den fronten än min F1. Dock är den oerhört oförlåtande, alla misstag du gör kommer straffa sig på den. Den har lite dålig "stötdämpning" också, dvs är det lite stökigt i backen så känns det ganska rejält i brädan. Men är du duktig på att få ned stålkanten och göra riktiga carves så är det en riktigt bra bräda. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd snowboard 174cm 65kg, god åkare
Tillbaka
Topp