Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd splitboard
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Krill_NZ" data-source="post: 1139436" data-attributes="member: 120209"><p>Hej, </p><p></p><p>Vet att detta är en gammal tråd så kanske inte bästa stället att fråga men tänker att jag testat innan jag startar en ny tråd. </p><p></p><p>Mycket bra läsning här och för mig som håller på att bygga upp min splittboard lösning så är det intressant att se vad andra har köpt samt deras feedback på detta. </p><p></p><p>När det kommer till bräda så fixade jag denna förre året så blev en Howercraft. Hade en sedan innan, dock ej splitt så tror jag kommer att bli nöjd, (skall bara lyckas sälja den andra).</p><p></p><p>När det sedan kommer till bindningar så lutar det mycket åt Spark då jag hört väldigt gott om dessa. Finns säkert andra märken som är bra men varför jag lutar mer mot spark är att jag än så länge inte hört något negativt kring deras produkter. </p><p></p><p>Nu till min fråga dock. Det finns ju två olika typer ARC och SURGE.</p><p>Än så länge så har jag inte riktigt hittat en bra förklaring som ger mig en känsla för vilka jag skall sikta på. Ja den enare är lite dyra den väger lite mer. Jag hittade även på ett forum följande förklaring om skillnader.:</p><p></p><p>"The main difference between the Arc and the Surge is the flex. The Arc has a <strong>softer flex</strong> and the Surge has a<strong> stiffer, more aggressive flex and feel.</strong>"</p><p></p><p>Min fråga till de av er som har kört på ena eller andra, vad känner ni? </p><p>Många verkar prata om ARC. Någon som har köpt SURGE och i så fall varför?</p><p></p><p>Hoppas att någon har lite erfarenhet av SPARK och kan säga vad ni känner.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Krill_NZ, post: 1139436, member: 120209"] Hej, Vet att detta är en gammal tråd så kanske inte bästa stället att fråga men tänker att jag testat innan jag startar en ny tråd. Mycket bra läsning här och för mig som håller på att bygga upp min splittboard lösning så är det intressant att se vad andra har köpt samt deras feedback på detta. När det kommer till bräda så fixade jag denna förre året så blev en Howercraft. Hade en sedan innan, dock ej splitt så tror jag kommer att bli nöjd, (skall bara lyckas sälja den andra). När det sedan kommer till bindningar så lutar det mycket åt Spark då jag hört väldigt gott om dessa. Finns säkert andra märken som är bra men varför jag lutar mer mot spark är att jag än så länge inte hört något negativt kring deras produkter. Nu till min fråga dock. Det finns ju två olika typer ARC och SURGE. Än så länge så har jag inte riktigt hittat en bra förklaring som ger mig en känsla för vilka jag skall sikta på. Ja den enare är lite dyra den väger lite mer. Jag hittade även på ett forum följande förklaring om skillnader.: "The main difference between the Arc and the Surge is the flex. The Arc has a [b]softer flex[/b] and the Surge has a[b] stiffer, more aggressive flex and feel.[/b]" Min fråga till de av er som har kört på ena eller andra, vad känner ni? Många verkar prata om ARC. Någon som har köpt SURGE och i så fall varför? Hoppas att någon har lite erfarenhet av SPARK och kan säga vad ni känner. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd splitboard
Tillbaka
Topp