Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Mode
Köpråd, tack
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Stalo" data-source="post: 1083023" data-attributes="member: 159167"><p>Jag måste köpa en ny skidjacka då min gamla suger (vadderad med 0% andning).</p><p>Problemet är att jag inte vet exakt vad jag ska köpa för typ av jacka, så jag tänkte att ni kanske vet.</p><p>Såhär är jag som skidåkare:</p><p></p><p>Svettas mycket.</p><p>Ramlar mycket.</p><p>Åker bara pist.</p><p>Åker inte i regn.</p><p>Åker inte när det är under -15 grader. </p><p>Åker väl även när det blåser, men inte i storm.</p><p>Åker inte ofta alls.</p><p>Snål.</p><p></p><p>Alltså är jag väl en typisk medioker sportlovsveckaåkare med andra ord. </p><p>Jag tänker softshelljacka med snölås i midja & ärmslut & ventilation i ärmarna. Tänker jag rätt?</p><p>Softshell är ju ganska tjockt, kan det bli för varmt? Å andra sidan andas ju softshell bättre än hardshell... </p><p></p><p>Så, vad säger ni, vad rekommenderar ni?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Stalo, post: 1083023, member: 159167"] Jag måste köpa en ny skidjacka då min gamla suger (vadderad med 0% andning). Problemet är att jag inte vet exakt vad jag ska köpa för typ av jacka, så jag tänkte att ni kanske vet. Såhär är jag som skidåkare: Svettas mycket. Ramlar mycket. Åker bara pist. Åker inte i regn. Åker inte när det är under -15 grader. Åker väl även när det blåser, men inte i storm. Åker inte ofta alls. Snål. Alltså är jag väl en typisk medioker sportlovsveckaåkare med andra ord. Jag tänker softshelljacka med snölås i midja & ärmslut & ventilation i ärmarna. Tänker jag rätt? Softshell är ju ganska tjockt, kan det bli för varmt? Å andra sidan andas ju softshell bättre än hardshell... Så, vad säger ni, vad rekommenderar ni? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Mode
Köpråd, tack
Tillbaka
Topp