Köpråd till en hungrig nybörjare

Augwag

Ny medlem
Köpråd till en hungrig nybörjare
Tjena, nu var det dags att ta oskulden med min första tråd!

Som rubriken lyder så vill jag ha lite köpråd inför snowboardsäsongen som kommer (som även blir min första). Jag har läst trådarna om brädköp och blivit marginellt klokare men känner att några personliga råd skulle sitta bra!
Jag har åkt skidor i ungefär 15 år och har en passion för brädsporter i allmänhet så jag är inte rädd för att investera i en bräda som kommer hålla mig ett tag. Letar huvudsakligen efter en setup som kommer fungera i park, pist och lite urban. Är på Bali för tillfället och kommer hem i februari men vill kolla upp lite och låta storebror beställa hem så att allt är redo för att börja åkas när jag kommer hem!

Nu till saken, jag är 194 cm lång, väger ca. 80 kg och har storlek 45-46 i skor. Har tittat på följande:
Bräda: Lib tech Skate Banana 162W BTX (folk verkar tycka om den överlag)
Bindningar: Forum Republic 2014 (den ser bara skön ut, vet egentligen inte något alls om bindningar så skola mig gärna)
Boots: Vad jag har förstått så gäller det bara att prova, prova och prova lite till men innan jag hunnit med det så ser Burton Rampant 2014 och Thirtytwo Lashed Bradshaw 2014 intressanta ut!

Tackar ödmjukast för alla svar och ber om ursäkt för det långa inlägget, peace!

Tillbaka
Topp