Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd till föredetting
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pistgubbe" data-source="post: 324612" data-attributes="member: 75055"><p>Tack för svaren!</p><p></p><p></p><p>Det är nog som sagt en teknikfråga. Problemet är ju lite Moment 22. Jag kan inte utvärdera skidor ordentligt om jag inte har rätt teknik och jag kan inte få rätt teknik utan att ha ett par skidor att träna på. Enda lösningen är nog att försöka få så bra tips som möjligt från folk med liknande stil och hoppas att det fungerar bra efter ett tag. När jag sedan är inne i det efter ett par säsonger kan jag mer börja testa och känna själv.</p><p></p><p></p><p>La inget på minnet eftersom jag inte kände mig nöjd. Rätt säker på att de var runt 170 dock. Ett par var ett Salomon och ett annat Rossignol.</p><p></p><p></p><p>Det är ju tyvärr så när man skall hyra. Tre modeller: Nybörjare, Medel, Avancerad. Senast jag hyrde tyckte jag de var för dåligt slipade dessutom och jag upplevde inte att de i shopen hade mycket bättre koll än jag själv.</p><p></p><p>Extra tack för de konkreta modellförslagen och längdrekommendation. Skall kolla efter dessa.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pistgubbe, post: 324612, member: 75055"] Tack för svaren! Det är nog som sagt en teknikfråga. Problemet är ju lite Moment 22. Jag kan inte utvärdera skidor ordentligt om jag inte har rätt teknik och jag kan inte få rätt teknik utan att ha ett par skidor att träna på. Enda lösningen är nog att försöka få så bra tips som möjligt från folk med liknande stil och hoppas att det fungerar bra efter ett tag. När jag sedan är inne i det efter ett par säsonger kan jag mer börja testa och känna själv. La inget på minnet eftersom jag inte kände mig nöjd. Rätt säker på att de var runt 170 dock. Ett par var ett Salomon och ett annat Rossignol. Det är ju tyvärr så när man skall hyra. Tre modeller: Nybörjare, Medel, Avancerad. Senast jag hyrde tyckte jag de var för dåligt slipade dessutom och jag upplevde inte att de i shopen hade mycket bättre koll än jag själv. Extra tack för de konkreta modellförslagen och längdrekommendation. Skall kolla efter dessa. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köpråd till föredetting
Tillbaka
Topp