Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd: United Shapes vs Korua
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JAndersB" data-source="post: 1332335" data-attributes="member: 122562"><p>Utan att veta din skostorlek är det lite svårt. Korua t.ex. blir ju väldigt breda i längre längder. Haft både Pencil 159, Dart 156 och TF 154. Alla för små i deep, deep och Dart fick jag aldrig att carva rent.</p><p></p><p>Min stege med 42 skor, 83 kg, 171 cm:</p><p>Deep, deep, pisterna okörbara puckelpister:</p><p>Lib tech MC wayfinder 3 155 (Orca nice men för bred för carving). Dessa dagar carvar man ju minimalt till liften ibland så v2 hybridrocker nice. Rejäl set back, bra Lib Tech! Kort rade.</p><p>Amplid Snommelier 166 (om inte skog). Åker ganska centrerad för en swallow tail. 262 midjebredd, går alltså t.o.m. att carva med 42 skor.</p><p></p><p>40-80% off pist, en hel del pist till offpist:</p><p>Burton Alekesam 160 - alltså väldigt mångsidig. Bra set back och channel så man kommer bak till off pisten, trevlig radie, nära min max midjebredd och inte för styv som 2026:a</p><p></p><p>Pist och is:</p><p>Nitro Stiletto 166. Oslagbart kantgrepp och kort radie. Funkar ju till deep, deep också men lite smal midja.</p><p>Burton Counterbalance 158</p><p></p><p>Split:</p><p>Capita Navigator 161</p><p></p><p>Rock pow i januari:</p><p>Capita Navigator 161</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JAndersB, post: 1332335, member: 122562"] Utan att veta din skostorlek är det lite svårt. Korua t.ex. blir ju väldigt breda i längre längder. Haft både Pencil 159, Dart 156 och TF 154. Alla för små i deep, deep och Dart fick jag aldrig att carva rent. Min stege med 42 skor, 83 kg, 171 cm: Deep, deep, pisterna okörbara puckelpister: Lib tech MC wayfinder 3 155 (Orca nice men för bred för carving). Dessa dagar carvar man ju minimalt till liften ibland så v2 hybridrocker nice. Rejäl set back, bra Lib Tech! Kort rade. Amplid Snommelier 166 (om inte skog). Åker ganska centrerad för en swallow tail. 262 midjebredd, går alltså t.o.m. att carva med 42 skor. 40-80% off pist, en hel del pist till offpist: Burton Alekesam 160 - alltså väldigt mångsidig. Bra set back och channel så man kommer bak till off pisten, trevlig radie, nära min max midjebredd och inte för styv som 2026:a Pist och is: Nitro Stiletto 166. Oslagbart kantgrepp och kort radie. Funkar ju till deep, deep också men lite smal midja. Burton Counterbalance 158 Split: Capita Navigator 161 Rock pow i januari: Capita Navigator 161 [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd: United Shapes vs Korua
Tillbaka
Topp