Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd: United Shapes vs Korua
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="sebmacahan" data-source="post: 1332397" data-attributes="member: 189640"><p>Jag har kört deep reach 153 till och från i 2.5 säsonger. Det är en jäkla bra bräda alltså. Är 70kg/172cm/strl US8.5 i boots.</p><p>Den brädan klarar allt. Går att göra feeeta svängar med fast den har ganska kort sidecut. Stabil som satan i pist och bra i allt typ av pow. Den behöver lite fart för att börja svänga lätt men det gör alla US-brödor jag kört. Sätter man bindningarna längre fram än referens så blir den ännu lekfullare och sätter man som på referens så biter den bättre under bakfoten men känns mer båtig att styra runt. Jag körde min typ 2-3 cm fram från referens och älskade hur det kändes.</p><p>Har nyligen bytt bort den på grund av att den överlappade för mkt på andra brädor jag har. Bytte den mot en gammal Atlantis jag hade som tonåring. Men är lite sugen på att köpa en igen framöver.</p><p>Cadet är ganska lik i upplevelse men i min uppfattning inte lika rolig. Har en US covert split som är som cadeten fast split och den här grymt kul också.</p><p>På rean som är nu (typ) kan man hitta deep reach till bra priser. Speciellt eftersom den byter färg till nästa år.</p><p>Bra kvalitet på den och man behöver inte vara master för att gilla den. Men den är styvare än en del brädor. Det är cadet också.</p><p>Köp deep reach lite kortare än du tror att du vill ha. Jag gillar brädor mellan 149-159 och hade kunnat köra en storlek ner från 153 utan problem.</p><p></p><p>De korua jag kört är helt annorlunda upplevelse. De hookar skönt in i svängen men för att behålla skär utan att washa måste man nästan sitta på bakfoten. Kör man så som wolken så funkar det men inte om man gillar front foot åkning. Korua är inget för mig på grund av det.</p><p></p><p>Jag har typ 10 brädor jag alternerar mellan och alla utom två är såna där nördiga japanska brädor.</p><p></p><p>Vill du ha en bra bräda att svänga med och inte bryr dig om att hoppa så är TUR Buteo 152 en fantastisk pistbräda. Bra i pow också. Lekfull men väldigt kompetent.</p><p>Det är min nr 1 pistcarver om det är hård pist som erbjuds. Helt värdelös att åka switch på men det gör jag typ ändå aldrig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="sebmacahan, post: 1332397, member: 189640"] Jag har kört deep reach 153 till och från i 2.5 säsonger. Det är en jäkla bra bräda alltså. Är 70kg/172cm/strl US8.5 i boots. Den brädan klarar allt. Går att göra feeeta svängar med fast den har ganska kort sidecut. Stabil som satan i pist och bra i allt typ av pow. Den behöver lite fart för att börja svänga lätt men det gör alla US-brödor jag kört. Sätter man bindningarna längre fram än referens så blir den ännu lekfullare och sätter man som på referens så biter den bättre under bakfoten men känns mer båtig att styra runt. Jag körde min typ 2-3 cm fram från referens och älskade hur det kändes. Har nyligen bytt bort den på grund av att den överlappade för mkt på andra brädor jag har. Bytte den mot en gammal Atlantis jag hade som tonåring. Men är lite sugen på att köpa en igen framöver. Cadet är ganska lik i upplevelse men i min uppfattning inte lika rolig. Har en US covert split som är som cadeten fast split och den här grymt kul också. På rean som är nu (typ) kan man hitta deep reach till bra priser. Speciellt eftersom den byter färg till nästa år. Bra kvalitet på den och man behöver inte vara master för att gilla den. Men den är styvare än en del brädor. Det är cadet också. Köp deep reach lite kortare än du tror att du vill ha. Jag gillar brädor mellan 149-159 och hade kunnat köra en storlek ner från 153 utan problem. De korua jag kört är helt annorlunda upplevelse. De hookar skönt in i svängen men för att behålla skär utan att washa måste man nästan sitta på bakfoten. Kör man så som wolken så funkar det men inte om man gillar front foot åkning. Korua är inget för mig på grund av det. Jag har typ 10 brädor jag alternerar mellan och alla utom två är såna där nördiga japanska brädor. Vill du ha en bra bräda att svänga med och inte bryr dig om att hoppa så är TUR Buteo 152 en fantastisk pistbräda. Bra i pow också. Lekfull men väldigt kompetent. Det är min nr 1 pistcarver om det är hård pist som erbjuds. Helt värdelös att åka switch på men det gör jag typ ändå aldrig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpråd: United Shapes vs Korua
Tillbaka
Topp