Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd Völkl Decon
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="i92_lus" data-source="post: 1289279" data-attributes="member: 188074"><p>Hej!</p><p></p><p>Jag har av en händelse både Deacon 76 och Deacon 80, 2 resp 3 år gamla. Det började med att jag köpte 80:an till mig själv, och året efter även ett par 76 till min son. </p><p></p><p>Jag kör i princip som du, men kanske 85% pist och resten utanför. Kommer upp i 2-3 veckor per år. </p><p></p><p>Jag upplever Deacon 76 som en utpräglad pistskida, medan Deacon 80 är lite mer allround. Deacon 76 kan man pressa fint, och den går riktigt bra i skidans radie. Deacon 80 är ganska likadan och kan också pressas bra. den har dock olika svängradie mitt på, i framkant och i bakkant av skidan. Därmed kan du variera svängarna lite mer, beroende på om du trycker neutralt, mer i framkant eller i bakkant. </p><p></p><p>En senvinterdag på fjället kör jag helst 76 på förmiddagen när pisten är hård och frasig, och 80 på eftermiddagen när det börjar bli lite varmt och moddigt. Skulle jag bara ha en skida skulle det bli Deacon 80. Har jag två eller fler skulle jag ta en Deacon 76 som en ren pistskida, och en lite mer all-mountain för dagar utanför pisten eller i smöråkning.</p><p></p><p>Hoppas du blev lite klokare!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="i92_lus, post: 1289279, member: 188074"] Hej! Jag har av en händelse både Deacon 76 och Deacon 80, 2 resp 3 år gamla. Det började med att jag köpte 80:an till mig själv, och året efter även ett par 76 till min son. Jag kör i princip som du, men kanske 85% pist och resten utanför. Kommer upp i 2-3 veckor per år. Jag upplever Deacon 76 som en utpräglad pistskida, medan Deacon 80 är lite mer allround. Deacon 76 kan man pressa fint, och den går riktigt bra i skidans radie. Deacon 80 är ganska likadan och kan också pressas bra. den har dock olika svängradie mitt på, i framkant och i bakkant av skidan. Därmed kan du variera svängarna lite mer, beroende på om du trycker neutralt, mer i framkant eller i bakkant. En senvinterdag på fjället kör jag helst 76 på förmiddagen när pisten är hård och frasig, och 80 på eftermiddagen när det börjar bli lite varmt och moddigt. Skulle jag bara ha en skida skulle det bli Deacon 80. Har jag två eller fler skulle jag ta en Deacon 76 som en ren pistskida, och en lite mer all-mountain för dagar utanför pisten eller i smöråkning. Hoppas du blev lite klokare! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd Völkl Decon
Tillbaka
Topp