Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 978513" data-attributes="member: 13863"><p>Mycket inressant val. Körde ett par Progressor 900 förra vintern, hade mycket nöje med dessa skidor men konstaterade tillslut att de var lite för veka för min åkning (fartkontrollerande skärande svängar i röd/svarta pister) ... jorå.</p><p></p><p>Nu har jag köpt ett par Völkl The Code Speedwall istället, men ... hmmm ... kanske skulle jag gått upp i bredd mot något av de här alternativen istället.</p><p></p><p>Jag har inte testat varken RTM 84 eller E 88 men uppfattar dem båda som ett par mycket kompetenta frontsidecarvers som klarar (kräver?) hög fart, styrka och god teknik. Båda rockers men E88 med normalspann under foten medan RTM 84 faktiskt är en fullrocker ... som sagt, mycket intressant.</p><p></p><p>Tror inte du kan sätta på en Griffon på RTM 84 (vilket för övrigt verkar helt meningslöst, i så fall är det ju Jester som skulle vara intressant), men det finns en 14 bindning (iPT WR 14.0 D) som alternativ. Kan ju vara ide' att betala lite extra för den.</p><p></p><p>E88 finns ju både med skenor för standardbindningar och i version "open" för valfri bindning. Smart Ross! </p><p></p><p>Det här var väl antagligen inte till någon större hjälp! Jag kommer att följa tråden med stor intresse och hoppas att någon som verkligen kört skidorna kommer med "input".</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 978513, member: 13863"] Mycket inressant val. Körde ett par Progressor 900 förra vintern, hade mycket nöje med dessa skidor men konstaterade tillslut att de var lite för veka för min åkning (fartkontrollerande skärande svängar i röd/svarta pister) ... jorå. Nu har jag köpt ett par Völkl The Code Speedwall istället, men ... hmmm ... kanske skulle jag gått upp i bredd mot något av de här alternativen istället. Jag har inte testat varken RTM 84 eller E 88 men uppfattar dem båda som ett par mycket kompetenta frontsidecarvers som klarar (kräver?) hög fart, styrka och god teknik. Båda rockers men E88 med normalspann under foten medan RTM 84 faktiskt är en fullrocker ... som sagt, mycket intressant. Tror inte du kan sätta på en Griffon på RTM 84 (vilket för övrigt verkar helt meningslöst, i så fall är det ju Jester som skulle vara intressant), men det finns en 14 bindning (iPT WR 14.0 D) som alternativ. Kan ju vara ide' att betala lite extra för den. E88 finns ju både med skenor för standardbindningar och i version "open" för valfri bindning. Smart Ross! Det här var väl antagligen inte till någon större hjälp! Jag kommer att följa tråden med stor intresse och hoppas att någon som verkligen kört skidorna kommer med "input". /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Tillbaka
Topp