Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Granathe" data-source="post: 978515" data-attributes="member: 136657"><p>Hej MM, Tack för svaret, huvudet på spiken!</p><p></p><p>Ang bindningarna så har jag pratat med Marker och bindningen som sitter på RTM 84;an är i princip en Griffon, dock med modifikation för att passa deras rail system, men mekaniken för övrigt är en Griffon / Jester. så de är ju riktigt schysst,</p><p></p><p>så om det blir ett par RTM 84;or så blir de som du säger iPT WR 14.0 D, </p><p></p><p>men om jag skulle gå på Rossignol så är ju frågan, Griffon känns som en betydligt schysstare binding än Axium binidningen ross kör som std. och de är inta pengar som skiljer direkt heller, men blir lite tveksam om man ställer till det genom att bindningen hamnar närmare skidan, spec eftersom jag åker mest pist.</p><p></p><p>men den stora frågan är kanske om RTM 84;an är för styv för mig och min vikt? även om det ska gå fort så känner jag att det ska gå att åka och cruisa lite också utan att all glädje försvinner...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Granathe, post: 978515, member: 136657"] Hej MM, Tack för svaret, huvudet på spiken! Ang bindningarna så har jag pratat med Marker och bindningen som sitter på RTM 84;an är i princip en Griffon, dock med modifikation för att passa deras rail system, men mekaniken för övrigt är en Griffon / Jester. så de är ju riktigt schysst, så om det blir ett par RTM 84;or så blir de som du säger iPT WR 14.0 D, men om jag skulle gå på Rossignol så är ju frågan, Griffon känns som en betydligt schysstare binding än Axium binidningen ross kör som std. och de är inta pengar som skiljer direkt heller, men blir lite tveksam om man ställer till det genom att bindningen hamnar närmare skidan, spec eftersom jag åker mest pist. men den stora frågan är kanske om RTM 84;an är för styv för mig och min vikt? även om det ska gå fort så känner jag att det ska gå att åka och cruisa lite också utan att all glädje försvinner... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Tillbaka
Topp