Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Corin" data-source="post: 978547" data-attributes="member: 54815"><p>Jag har kört RTM lite grann i vinter,, och det är faktiskt en ganska intressant skida. Är det hyfsat bra underlag är det riktigt lätt att lägga snygga skärande svängar, i princip alla kan göra det. Funkar grymt för någon som kan åka skidor sen länge, men vill lära sig carving ordentligt. Rockern gör att den även är lättsladdad och går rätt bra i slask. </p><p></p><p>Det som jag inte gillar, är att den är rätt vek. Drar man på lite blir stabiliteten ytterst tveksam, och skären kommer inte helt enkelt längre. Ett problem, som finns med de flesta liknande skidor, är att de är alldeles för lätta. Varför göra dom lätta om man ändå inte ska tura? Då man åker pist är det ju roligt att trycka ifrån lite på krön och hoppa runt i eftermiddagspucklarna, och med sånna här flugviktslagg blir det extremt ostabilt och läskigt. </p><p></p><p>Och det ska tilläggas att jag körde på flera olika bredder, men allra i längsta längden (176 tror jag). Jag är (var) 178 cm och ca 67 kg. Personligen tyckte jag att 176 var ca 6-7 cm för kort. </p><p></p><p>Min rekommendation är att gå på något lite större. Nordica Fire Arrow 84 EDT i 184 är ett bra alternativ.</p><p></p><p>Det man ska komma ihåg med den hör typen av skidor, är att dom säljs till extrema överpriser. Är ett par hyfsat mediokra pistlagg värda 8-9k?</p><p></p><p>EDIT: Verkar inte som jag kört RTM 84, utan bara 77 och 80.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Corin, post: 978547, member: 54815"] Jag har kört RTM lite grann i vinter,, och det är faktiskt en ganska intressant skida. Är det hyfsat bra underlag är det riktigt lätt att lägga snygga skärande svängar, i princip alla kan göra det. Funkar grymt för någon som kan åka skidor sen länge, men vill lära sig carving ordentligt. Rockern gör att den även är lättsladdad och går rätt bra i slask. Det som jag inte gillar, är att den är rätt vek. Drar man på lite blir stabiliteten ytterst tveksam, och skären kommer inte helt enkelt längre. Ett problem, som finns med de flesta liknande skidor, är att de är alldeles för lätta. Varför göra dom lätta om man ändå inte ska tura? Då man åker pist är det ju roligt att trycka ifrån lite på krön och hoppa runt i eftermiddagspucklarna, och med sånna här flugviktslagg blir det extremt ostabilt och läskigt. Och det ska tilläggas att jag körde på flera olika bredder, men allra i längsta längden (176 tror jag). Jag är (var) 178 cm och ca 67 kg. Personligen tyckte jag att 176 var ca 6-7 cm för kort. Min rekommendation är att gå på något lite större. Nordica Fire Arrow 84 EDT i 184 är ett bra alternativ. Det man ska komma ihåg med den hör typen av skidor, är att dom säljs till extrema överpriser. Är ett par hyfsat mediokra pistlagg värda 8-9k? EDIT: Verkar inte som jag kört RTM 84, utan bara 77 och 80. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Tillbaka
Topp