Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Skidsuge-Erik" data-source="post: 981433" data-attributes="member: 118157"><p>Vi säger att jag vägde 79 kg när jag testade den:P(83 nu). 181 cm. Tre åk i uppkört men rätt så jämt och hård underlag under, i blå backe(björnrikes jämnbranta bra backe). </p><p></p><p>Direkt när man vinklar skidorna börjar den svänga som tusan, och greppet hittar skidan innan man hunnit tänka "grepp". Det kände nästan som att jag skulle välta över skidan i dom första svängarna pga av rockern. (Min första rockerupplevelse). </p><p></p><p>Jag ökade hastigheten till något slags mellansnabbt och började svänga. Greppet och kraften kommer verkligen direkt och dom gav inte ens en antydning till att vilja vika ned sig eller släppa. Jag gillar skidor som kickar ur ordentligt(som mina Völkl racetiger speedwall gs 185 cm) men jag tror att eftersom kraften fanns där hela tiden, var det svårt för mig att få till nån riktig kick. Det går att ta i och träna benen ordentligt. </p><p></p><p>ja den är väldigt vridstyv men det lär ju inte va så svårt att hantera och sladda med den i och ned fullrockern. Du är 23, vill utvecklas (och tränas), så är nog en bra skida för dig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Skidsuge-Erik, post: 981433, member: 118157"] Vi säger att jag vägde 79 kg när jag testade den:P(83 nu). 181 cm. Tre åk i uppkört men rätt så jämt och hård underlag under, i blå backe(björnrikes jämnbranta bra backe). Direkt när man vinklar skidorna börjar den svänga som tusan, och greppet hittar skidan innan man hunnit tänka "grepp". Det kände nästan som att jag skulle välta över skidan i dom första svängarna pga av rockern. (Min första rockerupplevelse). Jag ökade hastigheten till något slags mellansnabbt och började svänga. Greppet och kraften kommer verkligen direkt och dom gav inte ens en antydning till att vilja vika ned sig eller släppa. Jag gillar skidor som kickar ur ordentligt(som mina Völkl racetiger speedwall gs 185 cm) men jag tror att eftersom kraften fanns där hela tiden, var det svårt för mig att få till nån riktig kick. Det går att ta i och träna benen ordentligt. ja den är väldigt vridstyv men det lär ju inte va så svårt att hantera och sladda med den i och ned fullrockern. Du är 23, vill utvecklas (och tränas), så är nog en bra skida för dig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
köpråd: Völkl RTM 84 VS. Rossignol Experience 88
Tillbaka
Topp