Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd Völkl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Svedstrom" data-source="post: 935283" data-attributes="member: 131084"><p>Tack för utförligt svar. Jag yrar, jag menar så klart Völkl Kendo <a href="http://www.voelkl.com/skis/freeski/freeride/kendo.html" target="_blank">http://www.voelkl.com/skis/freeski/freeride/kendo.html</a> som skall vara en smalare variant av mantra.</p><p>Carvingtekniken tycker jag inte att jag har några problem med iaf inte på renodlade slalom och storslalom skidor.</p><p>Säljarens huvudargument var att de var mer allsidiga och lättåkta (förlåtande) än en ren storslalomskida när pisterna blir uppkörda, ang bredden bör det tilläggas att det var ngt som mer nämndes i förbifarten och var inget argument från säljarens sida. När jag för ett par år sedan körde völkl racetiger gs var min upplevelse att de var förträffliga i även i sk. sorbé-före dessutom tyckte jag att de dessutom funkade bra utanför pist. Funderar ändå på att ta en privatlektion för att damma av tekniken....</p><p></p><p>Däremot fick jag ingen wow upplevelse när jag gick från vanliga skidor typ salomon equipes monocoqueteknik (eller vad de nu hette) eller gammelskidor heller för den delen till renodlade carvingskidor. Visst tyckte jag att de bet bättre och var snabbare och lättare att få in i sväng men jag har aldrig upplevt ngn hallelujakänsla.</p><p></p><p>Nackdelen för Kendo skidan är att jag inte vet riktigt vad jag får. Men skulle de vara bättre än en GS skida så inte mig emot. </p><p></p><p>I mitt fall får det bli ett par skidor då jag inte hinner åka så mycket som jag skulle vilja (får svårt att motivera köp av 2 nya par skidor) och mycket fokus kommer ligga på att åka med barnen.</p><p></p><p>Men visst när man ställer sig i backen så växer hornen ut..... Visst skulle man vilja ta en sväng utanför pisten men det kommer bli begränsat.....</p><p></p><p>Mvh</p><p>Johan</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Svedstrom, post: 935283, member: 131084"] Tack för utförligt svar. Jag yrar, jag menar så klart Völkl Kendo [URL]http://www.voelkl.com/skis/freeski/freeride/kendo.html[/URL] som skall vara en smalare variant av mantra. Carvingtekniken tycker jag inte att jag har några problem med iaf inte på renodlade slalom och storslalom skidor. Säljarens huvudargument var att de var mer allsidiga och lättåkta (förlåtande) än en ren storslalomskida när pisterna blir uppkörda, ang bredden bör det tilläggas att det var ngt som mer nämndes i förbifarten och var inget argument från säljarens sida. När jag för ett par år sedan körde völkl racetiger gs var min upplevelse att de var förträffliga i även i sk. sorbé-före dessutom tyckte jag att de dessutom funkade bra utanför pist. Funderar ändå på att ta en privatlektion för att damma av tekniken.... Däremot fick jag ingen wow upplevelse när jag gick från vanliga skidor typ salomon equipes monocoqueteknik (eller vad de nu hette) eller gammelskidor heller för den delen till renodlade carvingskidor. Visst tyckte jag att de bet bättre och var snabbare och lättare att få in i sväng men jag har aldrig upplevt ngn hallelujakänsla. Nackdelen för Kendo skidan är att jag inte vet riktigt vad jag får. Men skulle de vara bättre än en GS skida så inte mig emot. I mitt fall får det bli ett par skidor då jag inte hinner åka så mycket som jag skulle vilja (får svårt att motivera köp av 2 nya par skidor) och mycket fokus kommer ligga på att åka med barnen. Men visst när man ställer sig i backen så växer hornen ut..... Visst skulle man vilja ta en sväng utanför pisten men det kommer bli begränsat..... Mvh Johan [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd Völkl
Tillbaka
Topp