Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd Völkl
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 935357" data-attributes="member: 69475"><p>Jag förstår. Kendo är en ny modell för mig... Så jag kan inte säga så mycket om den, men fjolårsmodellen har fått bra omdömen här på Freeride i alla fall. Om man kollar på måtten så ligger den hyfsat när Atomic:en jag nämnde ovan, lite längre radie bara. Är den en smalare variant av Mantra:n så tror jag inte att du kommer bli besviken, har som sagt inte kört Mantra, men hört mycket gott om den.</p><p></p><p>Jag kan ju tyvärr inget om din åkning, men jag får känslan att du inte är någon utpräglad piståkare. Snarare är du en realist och småbarnsförälder, vilket gör att du bedömer att coachning av den/de små kommer att vara det som i första hand står på schemat under de närmaste åren. Är själv småbarnsförälder (relativt begrepp) och åker naturligtvis mycket med barnen. Mina barn har åkt i ca 6 år nu och erfarenheten jag gjort under dessa år är att även om fokus ligger på barnen så blir det alltid några åk på egen hand ändå, och då räknar jag inte in eventuella resor man gör utan barnen.</p><p></p><p>Min slutsats är att du har en faiblesse för Völkl som märke och alternativen är: Racetiger RC och Kendo. Ett par Kendo tror jag kommer funka finfint i pisten och godtagbart vid eventuella ströåk utanför. Bedömer att den definitivt är en mer allsidig skida en en GS pistracer. Kendon finns för övrigt också hos Conrad...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 935357, member: 69475"] Jag förstår. Kendo är en ny modell för mig... Så jag kan inte säga så mycket om den, men fjolårsmodellen har fått bra omdömen här på Freeride i alla fall. Om man kollar på måtten så ligger den hyfsat när Atomic:en jag nämnde ovan, lite längre radie bara. Är den en smalare variant av Mantra:n så tror jag inte att du kommer bli besviken, har som sagt inte kört Mantra, men hört mycket gott om den. Jag kan ju tyvärr inget om din åkning, men jag får känslan att du inte är någon utpräglad piståkare. Snarare är du en realist och småbarnsförälder, vilket gör att du bedömer att coachning av den/de små kommer att vara det som i första hand står på schemat under de närmaste åren. Är själv småbarnsförälder (relativt begrepp) och åker naturligtvis mycket med barnen. Mina barn har åkt i ca 6 år nu och erfarenheten jag gjort under dessa år är att även om fokus ligger på barnen så blir det alltid några åk på egen hand ändå, och då räknar jag inte in eventuella resor man gör utan barnen. Min slutsats är att du har en faiblesse för Völkl som märke och alternativen är: Racetiger RC och Kendo. Ett par Kendo tror jag kommer funka finfint i pisten och godtagbart vid eventuella ströåk utanför. Bedömer att den definitivt är en mer allsidig skida en en GS pistracer. Kendon finns för övrigt också hos Conrad... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpråd Völkl
Tillbaka
Topp