Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpt ny bräda - Bataleon Evil Twin 154 - Valla?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Helldude" data-source="post: 838890" data-attributes="member: 91830"><p>Vissa brädor är ganska bra fabriksvallade och behövs inte vallas. Andra brädor har bara ett tunt lager så att dom ska se bra ut när dom står i butik.</p><p></p><p>Det är väldigt svårt att veta vilken som bra vallad och vilken som inte är det.</p><p>Därför bör man valla alla nya brädor enligt mig, jag tycker dessutom det känns bättre att veta att det är ordentligt gjort, det är få människor jag litar på när det gäller vallning. </p><p>Har sett "experter" som sicklar baklänges eller borstar i sidled. Känns som att det fuskas med brädor eftersom att dom är svårare att valla än skidor och många brädåkare har inte koll.</p><p>[MEDIA=youtube]QAgiq4yuw9g[/MEDIA]</p><p>En bra instruktionsfilm, skulle dock rekommendera att ta av bindningarna först.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Helldude, post: 838890, member: 91830"] Vissa brädor är ganska bra fabriksvallade och behövs inte vallas. Andra brädor har bara ett tunt lager så att dom ska se bra ut när dom står i butik. Det är väldigt svårt att veta vilken som bra vallad och vilken som inte är det. Därför bör man valla alla nya brädor enligt mig, jag tycker dessutom det känns bättre att veta att det är ordentligt gjort, det är få människor jag litar på när det gäller vallning. Har sett "experter" som sicklar baklänges eller borstar i sidled. Känns som att det fuskas med brädor eftersom att dom är svårare att valla än skidor och många brädåkare har inte koll. [MEDIA=youtube]QAgiq4yuw9g[/MEDIA] En bra instruktionsfilm, skulle dock rekommendera att ta av bindningarna först. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Snowboard
Köpt ny bräda - Bataleon Evil Twin 154 - Valla?
Tillbaka
Topp