Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpt nya lagg - vad gör jag härnäst?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 1099858" data-attributes="member: 13863"><p>Personligen skulle jag åka på dem direkt och lägga en normal vallning och se över stålkanterna efter några åkdagar. Har precis gjort så med ett par Völkl GS Pro som jag köpte för några veckor sedan.</p><p></p><p>Du "mättar" belaget med en mjukare valla som är lättare att smälta in och sickla av. Du kan fördel använda en så kallad "bulkvalla" som är betydligt billigare än glidvallor, har du inte tävlingsambitioner kan denna valla även gå som glidvalla. Belaget förstörs INTE av att ligga ovallade under sommaren, men det är ändå en god idé att lägga på ett skyddslager för att skydda mott damm och smuts, speciellt om du förvarar skidorna i ett förråd, garage etc.</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 1099858, member: 13863"] Personligen skulle jag åka på dem direkt och lägga en normal vallning och se över stålkanterna efter några åkdagar. Har precis gjort så med ett par Völkl GS Pro som jag köpte för några veckor sedan. Du "mättar" belaget med en mjukare valla som är lättare att smälta in och sickla av. Du kan fördel använda en så kallad "bulkvalla" som är betydligt billigare än glidvallor, har du inte tävlingsambitioner kan denna valla även gå som glidvalla. Belaget förstörs INTE av att ligga ovallade under sommaren, men det är ändå en god idé att lägga på ett skyddslager för att skydda mott damm och smuts, speciellt om du förvarar skidorna i ett förråd, garage etc. /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Köpt nya lagg - vad gör jag härnäst?
Tillbaka
Topp