Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köptips turskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FritzSafstrom" data-source="post: 1086433" data-attributes="member: 159646"><p>[USER=13863]@mountain_man[/USER]</p><p>Menar att eftersom de redan är "för böjda" så kan man inte trycka under foten för att ändra formen lika mycket på dem. De är ju flexade vare sig man trycker eller ej. Detta är ju en fördel i lössnö men enligt mig en nackdel annars då det leder till att nosen och tailen får mindre tryck på sig och därför blir fladdriga.</p><p></p><p>Får erkänna att jag verkligen inte har toppkoll på morderna rockerskidor (så jag har säkert fel). Testade Salomon QST 106 för några veckor sedan (inte fullrockad) och nån fullrockad K2 för några år sedan. Förutom det har jag ingen egen erfarenhet av skidor med rocker förutom recensioner på internet. Det jag upplevt är iallafall att det känns "fladdrigt". Dehär är ju bara vad jag upplevt och jag har som sagt inte superkoll.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FritzSafstrom, post: 1086433, member: 159646"] [USER=13863]@mountain_man[/USER] Menar att eftersom de redan är "för böjda" så kan man inte trycka under foten för att ändra formen lika mycket på dem. De är ju flexade vare sig man trycker eller ej. Detta är ju en fördel i lössnö men enligt mig en nackdel annars då det leder till att nosen och tailen får mindre tryck på sig och därför blir fladdriga. Får erkänna att jag verkligen inte har toppkoll på morderna rockerskidor (så jag har säkert fel). Testade Salomon QST 106 för några veckor sedan (inte fullrockad) och nån fullrockad K2 för några år sedan. Förutom det har jag ingen egen erfarenhet av skidor med rocker förutom recensioner på internet. Det jag upplevt är iallafall att det känns "fladdrigt". Dehär är ju bara vad jag upplevt och jag har som sagt inte superkoll. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köptips turskidor
Tillbaka
Topp