Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köptips turskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriC1" data-source="post: 1086461" data-attributes="member: 59831"><p>Då du har en relativt köttig bindning, och vad jag förstår vill kunna köra rätt jävla hårt så skulle jag inte ta något allt för lätt i skidväg. Jag har personligen gått från tunga as till 115 midja skidor med rambindning till relativt lätta "breda" turskidor med tech, för att sedan gå upp i vikt igen till något runt 2 kg stycket med techbindning. </p><p></p><p>För mig personligen är skillnaden i en skida som väger runt 1800g och strax över 2000g försumbar om det sitter en techbindning på och jag har fötterna i ett par dojjor med bra gåläge. Självklart var de grymt att gå från 2500g skida med rambindning till 1700 gram med radical bindning. Men det man sedan vann i att gå upp till en mer rejäl skida med tech-bindning vägde lätt upp de egenskaperna. </p><p></p><p>Jag skulle om jag var du satsa på något runt 105-110 mm midja och längd runt dig själv (+ några cm om de är en twintip) . Jag personligen har efter typ 10 olika offpist/turskidor landat på dessa som jag är sjukt jävla nöjd med:</p><p></p><p><a href="https://www.snowinn.com/skidor/dynafit-chugach/1313189/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=1688966&country=se&gclid=Cj0KEQjw-73GBRCC7KODl9zToJMBEiQAj1Jgf8ggH-thtAvq-VDaH1AM5cCImJ5EkqwAA2FPbBOMXGIaAojp8P8HAQ&gclsrc=aw.ds" target="_blank">https://www.snowinn.com/skidor/dynafit-chugach/1313189/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=1688966&country=se&gclid=Cj0KEQjw-73GBRCC7KODl9zToJMBEiQAj1Jgf8ggH-thtAvq-VDaH1AM5cCImJ5EkqwAA2FPbBOMXGIaAojp8P8HAQ&gclsrc=aw.ds</a></p><p></p><p>Köpte dessa efter att jag kört 4 frnt Hoji som jag nästan var helt nöjd med, men dessa är lite bättre dämpade och lite mer yta för lite bättre flyt i puder. Bästa skidan jag haft, skulle lätt kunna tänka mig skruva i inserts och kunna byta till alpinbindning för å köra NM eller liknande på framöver! Köttig lekfull skida som turar bra! Finns absolut ingen anledning att välja bort en skida med fullrocker enligt mig.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriC1, post: 1086461, member: 59831"] Då du har en relativt köttig bindning, och vad jag förstår vill kunna köra rätt jävla hårt så skulle jag inte ta något allt för lätt i skidväg. Jag har personligen gått från tunga as till 115 midja skidor med rambindning till relativt lätta "breda" turskidor med tech, för att sedan gå upp i vikt igen till något runt 2 kg stycket med techbindning. För mig personligen är skillnaden i en skida som väger runt 1800g och strax över 2000g försumbar om det sitter en techbindning på och jag har fötterna i ett par dojjor med bra gåläge. Självklart var de grymt att gå från 2500g skida med rambindning till 1700 gram med radical bindning. Men det man sedan vann i att gå upp till en mer rejäl skida med tech-bindning vägde lätt upp de egenskaperna. Jag skulle om jag var du satsa på något runt 105-110 mm midja och längd runt dig själv (+ några cm om de är en twintip) . Jag personligen har efter typ 10 olika offpist/turskidor landat på dessa som jag är sjukt jävla nöjd med: [URL]https://www.snowinn.com/skidor/dynafit-chugach/1313189/p?utm_source=google_products&utm_medium=merchant&id_producte=1688966&country=se&gclid=Cj0KEQjw-73GBRCC7KODl9zToJMBEiQAj1Jgf8ggH-thtAvq-VDaH1AM5cCImJ5EkqwAA2FPbBOMXGIaAojp8P8HAQ&gclsrc=aw.ds[/URL] Köpte dessa efter att jag kört 4 frnt Hoji som jag nästan var helt nöjd med, men dessa är lite bättre dämpade och lite mer yta för lite bättre flyt i puder. Bästa skidan jag haft, skulle lätt kunna tänka mig skruva i inserts och kunna byta till alpinbindning för å köra NM eller liknande på framöver! Köttig lekfull skida som turar bra! Finns absolut ingen anledning att välja bort en skida med fullrocker enligt mig. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Köptips turskidor
Tillbaka
Topp