Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köra bil till italien ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 1138421" data-attributes="member: 77701"><p>Trelleborg – Rostock, alternativt Travemünde är super! Särskilt Rostock, ibland kostar det inte ens hälften av Ø-bron + Puttgarden, men sovtiden blir lite kort..</p><p>Tips till er som planerar sovstopp i trakterna kring Freiburg – det blir ofta stau sista biten ner mot Schweiz + förbi Basel på morgonen, så pallar en ta sig så långt som precis förbi Basel spar en ofta tid morgonen efter. Alternativt ta sovmorgon och slipp stau på det viset.</p><p></p><p>Finns även ett sightseeingalternativ mellan Kassel och Freiburg som tar typ två timmar mer i körtid:</p><p>Där femman och sjuan delar sig, ta sjuan mot Fulda, och kör den hela vägen ner till Ulm. Därifrån tar en 311:an genom en massa små städer som alla slutar på "-ingen", sen 31:an när vägen byter nummer i Geisingen, och 31:an går genom Schwarzwald hela vägen till Freiburg. Man passerar bland annat Titisee (Donaus källa) och en infernalisk 270-graders kurva med hastighetsbegränsning 10 km/h. Kan vara värt det om en är less på motorväg, plus att en slipper passera hela Frankfurt-Mannheim-Karlsruhe-biten som är riktigt tradig. Sjuan är generellt sett mindre trafikerad än femman, plus att det finns gott om övernattningsmöjligheter i Schwarzwaldtrakterna..</p><p></p><p>Col du Forclaz och Col des Montets (passen mellan Martigny och Chamonix) känns spontant (jag har bara kört över där på sommaren/hösten) som att de kan bli lite sträviga om det snöar, vägen är rätt smal på sina ställen, men det beror väl lite på vad en har för farkost också.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 1138421, member: 77701"] Trelleborg – Rostock, alternativt Travemünde är super! Särskilt Rostock, ibland kostar det inte ens hälften av Ø-bron + Puttgarden, men sovtiden blir lite kort.. Tips till er som planerar sovstopp i trakterna kring Freiburg – det blir ofta stau sista biten ner mot Schweiz + förbi Basel på morgonen, så pallar en ta sig så långt som precis förbi Basel spar en ofta tid morgonen efter. Alternativt ta sovmorgon och slipp stau på det viset. Finns även ett sightseeingalternativ mellan Kassel och Freiburg som tar typ två timmar mer i körtid: Där femman och sjuan delar sig, ta sjuan mot Fulda, och kör den hela vägen ner till Ulm. Därifrån tar en 311:an genom en massa små städer som alla slutar på "-ingen", sen 31:an när vägen byter nummer i Geisingen, och 31:an går genom Schwarzwald hela vägen till Freiburg. Man passerar bland annat Titisee (Donaus källa) och en infernalisk 270-graders kurva med hastighetsbegränsning 10 km/h. Kan vara värt det om en är less på motorväg, plus att en slipper passera hela Frankfurt-Mannheim-Karlsruhe-biten som är riktigt tradig. Sjuan är generellt sett mindre trafikerad än femman, plus att det finns gott om övernattningsmöjligheter i Schwarzwaldtrakterna.. Col du Forclaz och Col des Montets (passen mellan Martigny och Chamonix) känns spontant (jag har bara kört över där på sommaren/hösten) som att de kan bli lite sträviga om det snöar, vägen är rätt smal på sina ställen, men det beror väl lite på vad en har för farkost också. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köra bil till italien ?
Tillbaka
Topp