Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köra bil till italien ?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Snowgod" data-source="post: 1138480" data-attributes="member: 12630"><p>Jag brukar ta färjan till Rostock eller Travemünde, då får man sova gott och kommer iväg skapligt tidigt på morgonen. Ofta får man köra ombord på färjan i god tid så jag brukar ha somnat innan den avgår, det blir lite mer sovtid än tidtabellen får en att tro. </p><p></p><p>Vill man övernatta utmed vägen funkar Booking.com utmärkt. Jag har bott på rena lyhotell för några hundringar. En del märkliga hotell oxå men inget som varit dåligt eller sunkigt.</p><p></p><p>De flesta vägar i västeuropa är mycket bättre skötta än i Sverige så det är bara om det är riktigt busväder det brukar bli problem. Undantaget är långt ut på landsbygden på riktigt små vägar och i vissa delar av Italien där plogning och underhåll verkar vara lite sisådär. Lite större skidorter är viktiga för ekonomin så det brukar vara angeläget att gästerna och de som arbetar där kan ta sig dit och därifrån.</p><p></p><p>Med dubbdäck kommer man inte en meter in i Tyskland, kan vara bra att veta.</p><p>Vissa bergspass kräver snökedjor, annars kan man få vända... Det är bra att veta hur man kränger på dessa innan. Ock att man har ett regnställ och handskar lättåtkomligt eftersom det är blött och smutsigt att krypa omkring i vägkanten när dessa ska på. Reflexväst bör man ha lättåtkomligt.</p><p></p><p>Motorväg är riktigt tråkigt så har man inte skitbråttom så kan man gott köra andra vägar ibland, har kört genom Schweiz flera gånger utan att behöva köra motorväg. Det tog inte särskilt lång tid och sparade in avgiften och fick lite trevlig utsikt på köpet. De är väldigt hårda på hastigheten där så man bör vara lätt på gasen.</p><p>Det är svårt att vara mer effektiv än autobahn genom Tyskland dock, om det inte är stau hela vägen får man försöka stå ut.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Snowgod, post: 1138480, member: 12630"] Jag brukar ta färjan till Rostock eller Travemünde, då får man sova gott och kommer iväg skapligt tidigt på morgonen. Ofta får man köra ombord på färjan i god tid så jag brukar ha somnat innan den avgår, det blir lite mer sovtid än tidtabellen får en att tro. Vill man övernatta utmed vägen funkar Booking.com utmärkt. Jag har bott på rena lyhotell för några hundringar. En del märkliga hotell oxå men inget som varit dåligt eller sunkigt. De flesta vägar i västeuropa är mycket bättre skötta än i Sverige så det är bara om det är riktigt busväder det brukar bli problem. Undantaget är långt ut på landsbygden på riktigt små vägar och i vissa delar av Italien där plogning och underhåll verkar vara lite sisådär. Lite större skidorter är viktiga för ekonomin så det brukar vara angeläget att gästerna och de som arbetar där kan ta sig dit och därifrån. Med dubbdäck kommer man inte en meter in i Tyskland, kan vara bra att veta. Vissa bergspass kräver snökedjor, annars kan man få vända... Det är bra att veta hur man kränger på dessa innan. Ock att man har ett regnställ och handskar lättåtkomligt eftersom det är blött och smutsigt att krypa omkring i vägkanten när dessa ska på. Reflexväst bör man ha lättåtkomligt. Motorväg är riktigt tråkigt så har man inte skitbråttom så kan man gott köra andra vägar ibland, har kört genom Schweiz flera gånger utan att behöva köra motorväg. Det tog inte särskilt lång tid och sparade in avgiften och fick lite trevlig utsikt på köpet. De är väldigt hårda på hastigheten där så man bör vara lätt på gasen. Det är svårt att vara mer effektiv än autobahn genom Tyskland dock, om det inte är stau hela vägen får man försöka stå ut. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
köra bil till italien ?
Tillbaka
Topp