Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="R00bert" data-source="post: 280794" data-attributes="member: 41325"><p>Håller med om att körkort för offpiståkning kan vara något. Man får (förhoppningsvis) mer kunskap om berget och kan bedöma säkerheten bättre än vad den vanlige svensken som semestrar 1 vecka om året i alperna gör.</p><p></p><p>Däremot för parkåkning tycker jag det är mindre viktigt. Ska man behöva gå en kurs även om man bara vill testa sina luftflygartalanger någon gång då och då. Jag menar, vem vill ta ett 'körkort' om han eller hon inte tänkt hoppa mer än någon enstaka gång. Går att säga samma sak om offpiståkning, men där tycker jag det är viktigare att ha kunskap än i parken. Vilken (vettig) svensson som helst borde förstå att man inte står i landningen på ett hopp, men som sagt det finns mindre kloka människor här i världen.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="R00bert, post: 280794, member: 41325"] Håller med om att körkort för offpiståkning kan vara något. Man får (förhoppningsvis) mer kunskap om berget och kan bedöma säkerheten bättre än vad den vanlige svensken som semestrar 1 vecka om året i alperna gör. Däremot för parkåkning tycker jag det är mindre viktigt. Ska man behöva gå en kurs även om man bara vill testa sina luftflygartalanger någon gång då och då. Jag menar, vem vill ta ett 'körkort' om han eller hon inte tänkt hoppa mer än någon enstaka gång. Går att säga samma sak om offpiståkning, men där tycker jag det är viktigare att ha kunskap än i parken. Vilken (vettig) svensson som helst borde förstå att man inte står i landningen på ett hopp, men som sagt det finns mindre kloka människor här i världen. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Tillbaka
Topp