Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="centralbyrakraten" data-source="post: 280884" data-attributes="member: 47541"><p>På fjäll där det inte finns någon lift är det strunt samma, där gäller som Oze skriver allemansrätten som vi definitivt ska värna om. De som rör sig i den terrängen är oftast inte problemet. </p><p></p><p>En skidanläggning skulle faktiskt kunna kräva av de som använder deras liftar att de ska någon form av "körkort", ev missbruk skulle innebära makulering av liftkortet. Det nog aldrig bli tal om en lagstiftning, det tror jag inte heller att vi vill men skidanläggningarna skulle på så vis göra ett tydligt statement -"offpiståkning är något som man tar allvarligt på, men inte förbjuder".</p><p></p><p>Var man skulle gå och ta körkortet är väl jag lite jävigt i men varför inte kräva att man minst har någon av SLAO:s kurser eller motsvarande. Sen ska man vid liftkortsförsäljningen visa upp sitt "körkort" och sin utrustning, sen får man ut sitt "backcountrypass".</p><p></p><p>Ju mer jag läser era inlägg och funderar över saken tror jag faktiskt att det kan fungera.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="centralbyrakraten, post: 280884, member: 47541"] På fjäll där det inte finns någon lift är det strunt samma, där gäller som Oze skriver allemansrätten som vi definitivt ska värna om. De som rör sig i den terrängen är oftast inte problemet. En skidanläggning skulle faktiskt kunna kräva av de som använder deras liftar att de ska någon form av "körkort", ev missbruk skulle innebära makulering av liftkortet. Det nog aldrig bli tal om en lagstiftning, det tror jag inte heller att vi vill men skidanläggningarna skulle på så vis göra ett tydligt statement -"offpiståkning är något som man tar allvarligt på, men inte förbjuder". Var man skulle gå och ta körkortet är väl jag lite jävigt i men varför inte kräva att man minst har någon av SLAO:s kurser eller motsvarande. Sen ska man vid liftkortsförsäljningen visa upp sitt "körkort" och sin utrustning, sen får man ut sitt "backcountrypass". Ju mer jag läser era inlägg och funderar över saken tror jag faktiskt att det kan fungera. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Tillbaka
Topp