Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Koppelman" data-source="post: 280921" data-attributes="member: 57206"><p>Jag skulle se ett pist-körkort som mycket mer angeläget än ett pist körkort, eftersom det befinner sig mycket mer folk i pisten som inte har någon kontroll alls, detta har egentligen inteting med hur bra man är på att åka utan hur man anpassar sin åkning efter hur man är. Folk glömmer gärna att titta upp i backen innan dom gör en tvärgir rätt ut för "det är ju den ovanför som ska ha koll" osv. </p><p>Värst av allt, ni som har varit i större skidorter som t.ex. alperna förstår, när man ska ner till dalen igen efter en lång skiddag, då är det ju inte bara jag som ska ner. </p><p></p><p>Problemet är att det blir frukansvärt mycket folk i backen, isigt, och ofta är systemen uppbyggda så att alla backar mynnar ut i en huvudbacke som går ner till dalen, dett skapar då kaos. </p><p>Fullt med folk, nybörjare som fartdårar, isigt för att allt är så uppåkt osv, ni kan ju tänka er. </p><p>Därför tycker ajg i så fall att ett pistkörkort vore minst lika viktigt som ett offpist körkort, dessa körkort behöver då egentligen inte ha någonting med att göra hur bra man är utan hur man beter sig i backen, i och alla fall pist-körkortet.</p><p></p><p>När det gäller off-pistkörkortet så bör man i och alla fall ha lite kunskaper om hur man åker. Dessa kort gäller då självklart bara på skidanläggningars område då det är där om ansvarar, fast låt för gud skull inte folk glömma det viktigaste ansvaret av alla: <strong> det personliga.</strong></p><p></p><p>Dock kan jag hålla med Ozze om man att nät & dylikt kommer inte få folk att gilla skidbacken mer när friheten försvinner. För det är min synonym till skidåkning: frihet. </p><p></p><p>Dock om det skulle införas tycker jag som jag skrivit.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Koppelman, post: 280921, member: 57206"] Jag skulle se ett pist-körkort som mycket mer angeläget än ett pist körkort, eftersom det befinner sig mycket mer folk i pisten som inte har någon kontroll alls, detta har egentligen inteting med hur bra man är på att åka utan hur man anpassar sin åkning efter hur man är. Folk glömmer gärna att titta upp i backen innan dom gör en tvärgir rätt ut för "det är ju den ovanför som ska ha koll" osv. Värst av allt, ni som har varit i större skidorter som t.ex. alperna förstår, när man ska ner till dalen igen efter en lång skiddag, då är det ju inte bara jag som ska ner. Problemet är att det blir frukansvärt mycket folk i backen, isigt, och ofta är systemen uppbyggda så att alla backar mynnar ut i en huvudbacke som går ner till dalen, dett skapar då kaos. Fullt med folk, nybörjare som fartdårar, isigt för att allt är så uppåkt osv, ni kan ju tänka er. Därför tycker ajg i så fall att ett pistkörkort vore minst lika viktigt som ett offpist körkort, dessa körkort behöver då egentligen inte ha någonting med att göra hur bra man är utan hur man beter sig i backen, i och alla fall pist-körkortet. När det gäller off-pistkörkortet så bör man i och alla fall ha lite kunskaper om hur man åker. Dessa kort gäller då självklart bara på skidanläggningars område då det är där om ansvarar, fast låt för gud skull inte folk glömma det viktigaste ansvaret av alla: [b] det personliga.[/b] Dock kan jag hålla med Ozze om man att nät & dylikt kommer inte få folk att gilla skidbacken mer när friheten försvinner. För det är min synonym till skidåkning: frihet. Dock om det skulle införas tycker jag som jag skrivit. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Tillbaka
Topp