Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 281454" data-attributes="member: 33485"><p>Rydell och Hellbergarn:</p><p></p><p>Teori i all ära, men nu är inte praktiken som teorin, så båda behövs och det är där jag ser problemen.</p><p></p><p>En person som inte förstår att tunga snö skapar mer spännigar i ett täcke än lätt, tycker jag inte har något att göra i ett område där man riskerar att skada någon annan än sig själv, därav behövs teorin.</p><p></p><p>Däremot när det gäller att förstå/se hur vinden skapar olika tjocklek på snötäcket och därigenom skapar spänningar kan däremot vara svårt att omvandla till praktik från teori, för att inte tala om snöprofiler och olika kristaller, inte var dag man ser "skolboksexempel" på dessa ting. Nu är inte jag precis världsbäst på senast nämnd sak men jag har ett hum om det och det grundar sig i teori men det behövs mycket praktisk övning innan man förstår ordentligt. Kan också vara därför jag har vart ute för en olycka, detta dock på en sluttning där jag var säker på att ingen annan kunde skadas.</p><p></p><p></p><p>Dock kan väldigt mycket lösas genom sunt bondförnuft, det säger sig självt att om man är en grupp på 5 personer och 3 av dessa åker samtidigt och blir begravda, ja då blir det problem...</p><p></p><p>Det där med uppvisande av intyg för ett BC-pass tror jag skulle vara väldigt bra!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 281454, member: 33485"] Rydell och Hellbergarn: Teori i all ära, men nu är inte praktiken som teorin, så båda behövs och det är där jag ser problemen. En person som inte förstår att tunga snö skapar mer spännigar i ett täcke än lätt, tycker jag inte har något att göra i ett område där man riskerar att skada någon annan än sig själv, därav behövs teorin. Däremot när det gäller att förstå/se hur vinden skapar olika tjocklek på snötäcket och därigenom skapar spänningar kan däremot vara svårt att omvandla till praktik från teori, för att inte tala om snöprofiler och olika kristaller, inte var dag man ser "skolboksexempel" på dessa ting. Nu är inte jag precis världsbäst på senast nämnd sak men jag har ett hum om det och det grundar sig i teori men det behövs mycket praktisk övning innan man förstår ordentligt. Kan också vara därför jag har vart ute för en olycka, detta dock på en sluttning där jag var säker på att ingen annan kunde skadas. Dock kan väldigt mycket lösas genom sunt bondförnuft, det säger sig självt att om man är en grupp på 5 personer och 3 av dessa åker samtidigt och blir begravda, ja då blir det problem... Det där med uppvisande av intyg för ett BC-pass tror jag skulle vara väldigt bra! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Tillbaka
Topp