Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="powderdreams" data-source="post: 281515" data-attributes="member: 54855"><p>Körkort för att åka?? låter krångligt och jobbigt att få det att fungera smidigt och bra. Desutom kan man inte förhindra alla olyckor ändå, och på den här sidan av atlanten har jag inte hört talas om några stämningar i samband med laviner. Men visst ju bättre förberedd man är desto färre olyckor kommer inträffa, men jag tycker det vore bättre att alla skidorter informerar bättre och tex sätter upp skyltar med viktigt att tänka på tipps både i offpist och pist tex vid liftkön och på liftarna istället för reklam för billys panpizza.</p><p>Och lite varstans ska man kunna hämta en tunnare bok med offpist teori och rekomendationer på utrustning, och rekomenderas gå en lavinkurs.</p><p></p><p>samanfattat, inga tvång och lagar men mer vettig information så blir det färre olyckor men utan massa krångel. Sen kan man ändå ha otur eller folk med information(körkort) kan bete sej som idioter ändå. se bara på bilkörkort tex.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="powderdreams, post: 281515, member: 54855"] Körkort för att åka?? låter krångligt och jobbigt att få det att fungera smidigt och bra. Desutom kan man inte förhindra alla olyckor ändå, och på den här sidan av atlanten har jag inte hört talas om några stämningar i samband med laviner. Men visst ju bättre förberedd man är desto färre olyckor kommer inträffa, men jag tycker det vore bättre att alla skidorter informerar bättre och tex sätter upp skyltar med viktigt att tänka på tipps både i offpist och pist tex vid liftkön och på liftarna istället för reklam för billys panpizza. Och lite varstans ska man kunna hämta en tunnare bok med offpist teori och rekomendationer på utrustning, och rekomenderas gå en lavinkurs. samanfattat, inga tvång och lagar men mer vettig information så blir det färre olyckor men utan massa krångel. Sen kan man ändå ha otur eller folk med information(körkort) kan bete sej som idioter ändå. se bara på bilkörkort tex. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Körkort
Tillbaka
Topp