Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke035" data-source="post: 281420" data-attributes="member: 44336"><p>Jocke, du har helt rätt! Det blir en kortare väg! Men det blir det också om man åker en rak linje till varje käpp och där gör helt om och åker rakt till nästa osv.</p><p>Men det går inte fortare, tror jag inte iaf...</p><p>Sen kanske du har märkt att några i absoluta toppen (Raich bland andra) har börjat att åka smalare mellan skidorna, bland annat för att minska sträckan.</p><p>Och du har helt rätt att i vissa partier står även WC-åkare lite på innern. Men det innerbär inte att man inte ska sträva efter att stå på yttern! Som har skrivits tidigare i denna tråd, i bland kan man inte stå på yttern enbart, för då ramlar man. </p><p>Vidare gör ytterskidan mirakel, inte innerskidan! När man diskuterar teknik, måste man låta bli att blanda in metodik! Att styra med innerknät (t.ex) underlättar bland annat tidig kant och en bättre ingång i svängen... Men det är fortfarande ytterskidan som gör mirakel!</p><p></p><p>HitMe, vi har förstått varandra ganska bra tror jag!</p><p></p><p>//Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke035, post: 281420, member: 44336"] Jocke, du har helt rätt! Det blir en kortare väg! Men det blir det också om man åker en rak linje till varje käpp och där gör helt om och åker rakt till nästa osv. Men det går inte fortare, tror jag inte iaf... Sen kanske du har märkt att några i absoluta toppen (Raich bland andra) har börjat att åka smalare mellan skidorna, bland annat för att minska sträckan. Och du har helt rätt att i vissa partier står även WC-åkare lite på innern. Men det innerbär inte att man inte ska sträva efter att stå på yttern! Som har skrivits tidigare i denna tråd, i bland kan man inte stå på yttern enbart, för då ramlar man. Vidare gör ytterskidan mirakel, inte innerskidan! När man diskuterar teknik, måste man låta bli att blanda in metodik! Att styra med innerknät (t.ex) underlättar bland annat tidig kant och en bättre ingång i svängen... Men det är fortfarande ytterskidan som gör mirakel! HitMe, vi har förstått varandra ganska bra tror jag! //Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Tillbaka
Topp