Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="rabbit" data-source="post: 281994" data-attributes="member: 34110"><p>Jag hade nog anat mig till något liknande. Problemet blir lite granna som hönan och ägget. Det är nästan omöjligt att diskutera det ena utan det andra eller ens definiera var det ena slutar vara teknik och bara blir en metod att få skidorna att gå fortare...</p><p></p><p>Sidospår?, kanske, men en "teknik-diskussion" utan tillhörande metod/metodik tycker jag skulle vara riktigt tråkig.</p><p></p><p>Eftersom jag personligen kör slalomcarvers av rena teknik skäl, att bli bättre, lära sig nya saker, få ökad förståelse, etc så jobbar jag hårt på att fördela trycket och krafterna så effektivt som möjligt på dom bägge skidor jag har till mitt förfogande och är allt annat än övertygad över det förträffliga i att bara fokusera på ytterskidan.</p><p></p><p>"Korrekt" carving som är titeln på denna tråd tror jag är ett spöke som förändras lika ofta som det definieras. Ibland tycks det ju funka att köra som Bode men kollar man resultat de senaste 2 säsongerna så har ju Benjamin Raich varit lite stabilare över tid så att säga...</p><p></p><p>Men Bode, när det funkade, var ju "korrekt", dvs balanserandes krafterna snabbast, men kanske lite kortsiktigt? </p><p></p><p>-fred, vind och snö!</p><p>/r</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="rabbit, post: 281994, member: 34110"] Jag hade nog anat mig till något liknande. Problemet blir lite granna som hönan och ägget. Det är nästan omöjligt att diskutera det ena utan det andra eller ens definiera var det ena slutar vara teknik och bara blir en metod att få skidorna att gå fortare... Sidospår?, kanske, men en "teknik-diskussion" utan tillhörande metod/metodik tycker jag skulle vara riktigt tråkig. Eftersom jag personligen kör slalomcarvers av rena teknik skäl, att bli bättre, lära sig nya saker, få ökad förståelse, etc så jobbar jag hårt på att fördela trycket och krafterna så effektivt som möjligt på dom bägge skidor jag har till mitt förfogande och är allt annat än övertygad över det förträffliga i att bara fokusera på ytterskidan. "Korrekt" carving som är titeln på denna tråd tror jag är ett spöke som förändras lika ofta som det definieras. Ibland tycks det ju funka att köra som Bode men kollar man resultat de senaste 2 säsongerna så har ju Benjamin Raich varit lite stabilare över tid så att säga... Men Bode, när det funkade, var ju "korrekt", dvs balanserandes krafterna snabbast, men kanske lite kortsiktigt? -fred, vind och snö! /r [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Tillbaka
Topp