Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Micke035" data-source="post: 282042" data-attributes="member: 44336"><p>rabbit;</p><p>Kan inte göra annat än att hålla med!</p><p>Men det jag menar är att man inte får förväxla det en med det andra! Vad man faktiskt strävar efter att göra ( eller gör) är en sak! Hur man åstakommer det är en annan!</p><p>Och det är väldigt lätt att man gör det. Många tar \"sin\" kännsla och försöker förmedla den vidare, utan att riktigt veta vad som faktiskt händer. Och det blir ofta mindre bra, därför måste man hålla isär metodik/teknik.</p><p></p><p>gonz00; Jag gör ett försök om det startars en sån tråd, men eftersom det inte är \"min\" gren får jag försöka hålla diskutionen ur ett rent mekaniskt perspektiv! Och egentligen skiljer det inte så mycket. Både på skidor och bräda vill vi ha tidig kraft/stöd/kant och bygga mer kraft genom svängen med en \"stark\" kropp.</p><p></p><p>marialundin; Håller med om en sak! Ut och testa och träna!</p><p></p><p>//Micke</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Micke035, post: 282042, member: 44336"] rabbit; Kan inte göra annat än att hålla med! Men det jag menar är att man inte får förväxla det en med det andra! Vad man faktiskt strävar efter att göra ( eller gör) är en sak! Hur man åstakommer det är en annan! Och det är väldigt lätt att man gör det. Många tar \"sin\" kännsla och försöker förmedla den vidare, utan att riktigt veta vad som faktiskt händer. Och det blir ofta mindre bra, därför måste man hålla isär metodik/teknik. gonz00; Jag gör ett försök om det startars en sån tråd, men eftersom det inte är \"min\" gren får jag försöka hålla diskutionen ur ett rent mekaniskt perspektiv! Och egentligen skiljer det inte så mycket. Både på skidor och bräda vill vi ha tidig kraft/stöd/kant och bygga mer kraft genom svängen med en \"stark\" kropp. marialundin; Håller med om en sak! Ut och testa och träna! //Micke [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Tillbaka
Topp