Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Turisten" data-source="post: 413422" data-attributes="member: 80990"><p>Hej kul att det fins fler som reagerat på filmen som nämns ovan, ja även bodi är intressant.....</p><p>Man får nog förstå skillnaden på att race och skidskolesvängar för att fatta? tror jag.</p><p>boys and girls inte är väll vi så duktiga att vi kan såga (som vissa gör) andra vid fotknölarna</p><p></p><p>En liten tanke på det som pendeln skriver; Jag har en kompis som kan åka på vilka skidor som hellst och göra perfekta skärande svängar, (kalla det carving om ni vill) </p><p>vILKET skulle betyda att skidans hårdhet inte är så betydelsefull, eller? pOLARN menar att det är egenligen bara vridstyvheten som spelar roll och då endast om det är riktigt hårt i backen.</p><p>han menar att om man bara vågar släppa ut skidorna utanför kroppen, hålla balansen centreran på skidan genom svängen och följa kraften så blir svängen perfekt. Ju längre ut skidorna är desto snävare sväng (till en viss gräns).</p><p>Det råd han ger är: släpp ut skidorna, smile and follow the force! Kan det vara så lätt?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Turisten, post: 413422, member: 80990"] Hej kul att det fins fler som reagerat på filmen som nämns ovan, ja även bodi är intressant..... Man får nog förstå skillnaden på att race och skidskolesvängar för att fatta? tror jag. boys and girls inte är väll vi så duktiga att vi kan såga (som vissa gör) andra vid fotknölarna En liten tanke på det som pendeln skriver; Jag har en kompis som kan åka på vilka skidor som hellst och göra perfekta skärande svängar, (kalla det carving om ni vill) vILKET skulle betyda att skidans hårdhet inte är så betydelsefull, eller? pOLARN menar att det är egenligen bara vridstyvheten som spelar roll och då endast om det är riktigt hårt i backen. han menar att om man bara vågar släppa ut skidorna utanför kroppen, hålla balansen centreran på skidan genom svängen och följa kraften så blir svängen perfekt. Ju längre ut skidorna är desto snävare sväng (till en viss gräns). Det råd han ger är: släpp ut skidorna, smile and follow the force! Kan det vara så lätt? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Åkning
Åkteknik
"Korrekt" Carving
Tillbaka
Topp