Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandskada
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="telemarkus" data-source="post: 1197001" data-attributes="member: 88837"><p>Hej!</p><p>Trist med ytterligare ett sabbat korsband. Om det kan glädja dig så kan jag meddela att det finns hopp. I ren revanschlust gick jag ut lite för hårt med rehabträningen och fick problem med smärtor under knäskålen (troligtvis någon form av inflammation) som det var rätt segt att bli av med. Efter det var jag lite mer lyhörd och kunde gradvis trappa upp till ordentligt tung rehabträning. Nu är problemen som bortblåsta och jag är starkare i benen är jag någonsin varit. Att åka skidor funkar minst lika bra som innan skadan.</p><p></p><p>Grattis till föräldraskapet, kul! Förstår att det blir ännu svårare att prioritera rehab. Jag ser i din profil att du bor i Gbg. Om du har möjlighet att komma dit kan jag starkt rekommendera min sjukgymnast Maria Dalenfjäll på Sportsmed på Carlanderska. Hon är även fysioterapeut för herrlandslaget i innebandy och har riktigt bra koll på grejerna. Förutom korsbandet har hon även fixat en axelskada från en annan klotning jag lyckades med samma säsong.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="telemarkus, post: 1197001, member: 88837"] Hej! Trist med ytterligare ett sabbat korsband. Om det kan glädja dig så kan jag meddela att det finns hopp. I ren revanschlust gick jag ut lite för hårt med rehabträningen och fick problem med smärtor under knäskålen (troligtvis någon form av inflammation) som det var rätt segt att bli av med. Efter det var jag lite mer lyhörd och kunde gradvis trappa upp till ordentligt tung rehabträning. Nu är problemen som bortblåsta och jag är starkare i benen är jag någonsin varit. Att åka skidor funkar minst lika bra som innan skadan. Grattis till föräldraskapet, kul! Förstår att det blir ännu svårare att prioritera rehab. Jag ser i din profil att du bor i Gbg. Om du har möjlighet att komma dit kan jag starkt rekommendera min sjukgymnast Maria Dalenfjäll på Sportsmed på Carlanderska. Hon är även fysioterapeut för herrlandslaget i innebandy och har riktigt bra koll på grejerna. Förutom korsbandet har hon även fixat en axelskada från en annan klotning jag lyckades med samma säsong. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandskada
Tillbaka
Topp