Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada samt fraktur
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="queeniida" data-source="post: 1087355" data-attributes="member: 162315"><p>Hej,</p><p></p><p>På annandag påsk var oturen framme då jag fick ett felskär i en blå pist i Trysil (9e skidveckan det här året och första åket för dagen...) och jag kände direkt att något gick sönder i mitt vänstra knä. Doktorn konstaterar att främre korsbandet är illa skadat (ej helt av) och att jag dessutom har en spricka i benet som fäster in i själva knät, där alla ligament osv sitter. Nu är jag helgipsad från tårna upp till halva låret - tänk pappan i Snowroller... </p><p></p><p>Jag kör på Fischer Progressor 800 lady skidor och kör enbart pist, gillar inte puder direkt utan jag älskar att ligga och carva i fina pister. Har någon här inne erfarenhet av en liknande skada? Hur gick det för er? Operation? Eller enbart rehab? Ska dessutom tillägga att jag är gravid i v19 för att göra allting värre. Jag vill kunna köra skidor med bra tryck igen och dessutom vill jag fortsätta spela tennis vilket jag gör 1-2 ggr per vecka.</p><p></p><p>Alla tips, pepp och era historier om era skadade knän mottages tacksamt!!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="queeniida, post: 1087355, member: 162315"] Hej, På annandag påsk var oturen framme då jag fick ett felskär i en blå pist i Trysil (9e skidveckan det här året och första åket för dagen...) och jag kände direkt att något gick sönder i mitt vänstra knä. Doktorn konstaterar att främre korsbandet är illa skadat (ej helt av) och att jag dessutom har en spricka i benet som fäster in i själva knät, där alla ligament osv sitter. Nu är jag helgipsad från tårna upp till halva låret - tänk pappan i Snowroller... Jag kör på Fischer Progressor 800 lady skidor och kör enbart pist, gillar inte puder direkt utan jag älskar att ligga och carva i fina pister. Har någon här inne erfarenhet av en liknande skada? Hur gick det för er? Operation? Eller enbart rehab? Ska dessutom tillägga att jag är gravid i v19 för att göra allting värre. Jag vill kunna köra skidor med bra tryck igen och dessutom vill jag fortsätta spela tennis vilket jag gör 1-2 ggr per vecka. Alla tips, pepp och era historier om era skadade knän mottages tacksamt!! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Hälsa
Korsbandsskada samt fraktur
Tillbaka
Topp